Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi ročně utratí za brýle a kontaktní čočky přes tři mld. Kč

Redakce MAM16. 2. 2004

Češi ročně utratí za brýle a kontaktní čočky asi tři až čtyři miliardy korun. Informovali o tom zástupci Společenstva českých optiků a optometristů. V Česku je nyní 1057 prodejen optiky a jejich počet v poslední době spíše stagnuje, uvedl prezident sdružení Josef Szarvas. Brýle či kontaktní čočky pro zlepšení zraku nosí asi čtyřicet procent české populace, odhadl.
Počet lidí, kteří si korigují brýlemi nebo čočkami zrak, je tak vysoký proto, že dobré oči v současnosti vyžaduje většina povolání, ať už například v dopravě nebo při práci s počítačem, míní člen sdružení a generální ředitel firmy Optika Čivice Petr Vrubel. “V dnešní době se bez kvalitního vidění nedá obejít,” dodal.
Procento dětí, které nosí brýle, však podle společenstva naopak klesá. Není to ale tím, že by byly zdravější než předchozí generace. Preventivní prohlídky zraku dětí přestaly být povinné, a proto se oční vady, které dříve lékaři odhalili již v dětství, objeví až v době dospívání, posteskli si zástupci společenstva optiků.
Lidé stále dávají více přednost brýlím před kontaktními čočkami, které tvoří asi 15 procent trhu, řekl Vrubel. Zájem o kontaktní čočky, a to i módní barevné, je ale rok od roku větší.
Mezi nejnovější trendy oční optiky patří podle Szarvase například skla z polykarbonátu, který je odolný proti rozbití. “Dalo by se říct, že na to můžete mlátit kladivem,” řekl s nadsázkou prezident Společenstva českých optiků a optometristů. Stále více oblíbená jsou také multifokální skla, která umožňují použít jedny brýle na dálku, střední vzdálenost i na čtení.
Lidé si také začínají zvykat na tzv. pracovní brýle. Ty jsou podle Szarvase vhodné na práci do kanceláře. Horní část skla má ohniskovou vzdálenost uzpůsobenou pro práci s počítačem, dolní pro čtení.
Na českém trhu s optikou převažují zahraniční výrobky, především jsou to brýle z Itálie, Francie a Německa. Významnější místo na trhu má z českých firem pouze západočeská společnost Okula Nýrsko. Ta má podle manažera Zdeňka Plouba ve velkoobchodních cenách obrat 70 milionů korun.
Ceny brýlí se pohybují od několika set korun za obyčejné brýle na poukaz až do několika desítek tisíc za speciální a luxusní brýle, uvedl Szarvas.
Přesný odhad objemu trhu s brýlemi a kontaktními čočkami nemá sdružení k dispozici. Prodejci se obávají zneužití informací, a tak se zdráhají poskytnout čísla i anonymně, vysvětlil prezident.

×

Kabelová firma Intercable se přejmenovala na Karneval Media

Starší článek

Zisk polské mediální skupiny Agora loni prudce klesl

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více