Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi loni nakoupili přes milion DVD disků

Redakce MAM10. 2. 2004

Prodej filmových DVD disků se v Česku v loňském roce ve srovnání s rokem 2002 téměř zdvojnásobil. Loni jich Češi nakoupili 1,014 milionu, o rok dříve to bylo 534 000. Informoval o tom ředitel DVD Group.cz Pavel Borowiec. Čísla zahrnují DVD disky v prodejnách a videopůjčovnách.
“K tomu je nutné přičíst dalších 382 000 disků, které si zájemci o domácí kino pořídili jako přílohy časopisů,” poznamenal Borowiec.
Podle ředitele DVD Group.cz se tak splnily prognózy, které pro rok 2003 segmentu DVD video předpovídaly největší nárůst v rámci zábavního průmyslu. Zvýšený zájem o DVD souvisí s výrazným poklesem cen DVD přehrávačů, dodal Borowiec. Celkově se v Česku od roku 1998 do loňského prosince prodalo 2,018 milionu DVD disků.
Digitální nahrávky na DVD discích tak loni ukrojily z tržního koláče analogových videokazet. Zatímco předloni tvořily DVD nahrávky 29 procent prodaných filmů a VHS nahrávky 71 procent, v roce 2003 už byl podíl DVD 39 procent a VHS 61 procent.
Nejsilnější postavení na trhu DVD měla loni v tuzemsku společnost Bontonfilm, prodala 43 procent disků. Následovala firma Warner Home Video s podílem 30 procent.
V roce 2003 byly na českém trhu na DVD necelé dva tisíce filmových titulů s českým dabingem nebo titulky, z toho nových bylo 619.
Nejprodávanějším snímkem loňského roku se stala druhá část trilogie Pána prstenů Dvě věže. Prodalo se jí rekordních 50 251. Na dalších pozicích se umístily filmy Harry Potter a tajemná komnata, Matrix Reloaded a Lví král.
České filmy loni nejprodávanějším zahraničním titulům konkurovat nemohly. “Řada titulů ale překonala hranici 10 000 kusů díky prodeji v podobě příloh specializovaných časopisů,” uvedl Borowiec. Mezi úspěšnější patřily filmy Kameňák, Adéla ještě nevečeřela, Rozpuštěný a vypuštěný, Byl jednou jeden král či Královský slib.
“Nedomnívám se, že by české filmy neměly silné postavení, jsem velmi rád, že českých filmů je naopak dostatek,” řekl Borowiec. V loňském roce přesáhl počet českých filmů na trhu DVD stovku, nyní je jich asi 120, uvedl. České filmy se podle Borowiece na DVD neprodávají v takovém množství jako zahraniční mimo jiné proto, že neobsahují tolik triků a efektů a nemají tak silnou produkci. Větší prodejnost zahraničních filmů podporují i různé bonusové akce, které si mohou vzhledem k vyššímu nákladu výrobci DVD disků dovolit, dodal Borowiec.
Česká republika v prodeji DVD nosičů kopíruje rostoucí trend patrný v USA a Kanadě. V roce 2003 se tam podle Borowiece prodalo 1,023 miliardy filmových nahrávek na DVD. Od zavedení tohoto digitálního formátu v roce 1997 to bylo v USA a Kanadě celkem 2,383 miliardy DVD disků.

×

Mediální gigant Viacom upadl ve čtvrtletí do ztráty

Starší článek

Marketinkový tým Českého Telecomu posiluje

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více