Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

ARBOmedia: Reklamní výdaje letos stoupnou na 17 mld. Kč

Externí autor19. 2. 2004

Výdaje na reklamu v českých médiích by se letos měly zvýšit o čtyři procenta na 17,04 miliardy korun. Zrychlí se tak růst reklamního trhu oproti loňskému roku, kdy výdaje stouply o tři procenta na 16,39 miliardy korun. Na základě svých aktualizovaných odhadů o tom informovali zástupci společnosti ARBOmedia, která prodává reklamní čas České televize.
“Hlavní důvody jsou velké mediální události, které se blíží, to je olympiáda, mistrovství světa v hokeji a mistrovství Evropy ve fotbale,” uvedl marketingový šéf ARBOmedia Štěpán Wolde. Příznivě se podle něj na investicích do reklamy projeví takké vstup České republiky do Evropské unie. Důvodem k optimismu je i nepolevující spotřeba domácností, dodal Wolde.
Loňský rok podle Woldeho dopadl lépe, než byla původní očekávání. I když na začátku roku byli inzerenti spíše opatrní, konec přinesl nárůst investic. Pozitivní vliv na reklamní trh měly zrychlení růstu české ekonomiky, silná koruna a nárůst spotřeby domácností. Růst českého trhu s reklamou podpořilo i oživení v zahraničí, včetně reklamního trhu v Německu, kterým donedávna zmítala krize.
Televizní reklama tvořila již tradičně nejvýznamnější část trhu. Za reklamu v televizích investoři loni podle odhadu ARBOmedia utratili 7,85 mld. Kč, tedy o 3,3 % více něž předloni. Nárůst celkového počtu tzv. reklamních zásahů diváků činil 6,6 %. Znamená to, že reklamní čas v televizích byl v loňském roce o něco levnější než předloni. Letos by mohly firmy do televizní reklamy investovat 8,3 miliardy korun, což je nárůst o 5,7 %, odhadla ARBOmedia.
Největším televizním inzerentem loňského roku byla firma Danone, jež měla na trhu s televizní reklamou podíl asi 6,5 procenta. Následovaly Procter & Gamble a Nestlé. Výrazněji se o televizní reklamu začali zajímat i menší inzerenti, jako jsou DHL, UPS, Avon, Hyundai či AAA.
Výdaje rostou podle ARBOmedia i do inzerce v tisku. Loni činily 5,84 miliardy korun, tedy o 1,6 procenta více než v roce 2002. Na trhu s tiskem podle Woldeho pokračuje boj vydavatelů o získání tržního podílu, trendem je vytvářet majetkové, obchodní a obsahové propojení napříč médii. Nejvíce do inzerátů v novinách a časopisech loni investovaly firmy Škoda Auto, Eurotel, Radiomobil a Lidl ČR. Pro letošní rok očekává ARBOmedia nárůst výdajů do tiskové reklamy o 2,1 procenta na 5,96 miliardy korun.
Jako nejrychleji rostoucí klasické medium z hlediska reklamy označil Wolde rozhlas. Rádio je rychlou a levnou alternativou v inzertním mixu firem, zejména při vyčerpání rozpočtů na televize, uvedl. Loni investice do reklamy v rádiích narostly o 7,6 procenta na 1,13 miliardy korun.
V roce 2003 několikanásobně posílily investice do rozhlasových šotů firmy Škoda Auto, T-Mobile, Český Telecom a další. Pro letošní rok očekává Wolde nárůst investic do reklamy v rozhlasu o 6,2 procenta na 1,20 miliardy korun.
Běžným médiem pro inzerci se již stává internet, uvedl marketingový šéf ARBOmedia. Loni vzrostly investice do internetové reklamy o 21,1 procenta na 230 milionů korun. Největšími klienty internetové reklamy byly společnosti Contactel, Česká spořitelna, Český Telecom a Eurotel. Letos by měl podle odhadu ARBOmedia reklamní trh na internetu narůst o 29,8 procenta na 310 milionů korun.

×

Evropa začíná pociťovat stále větší problémy se spamem na mobily

Starší článek

Zasedala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více