Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Na špatných základech se nedá stavět

Externí autor19. 2. 2004

Veřejnoprávní televize není v záviděníhodné situaci: za poslední roky se v ní mění generální ředitelé jak na běžicím pásu. Nestabilita vrcholového vedení bývá často pohromou pro každou instituci. Pro televizi, která je v průsečíku politických i ekonomických zájmů, má zemětřesení ve vrcholovém managementu ještě horší důsledky. Výměny se odrazily i v hospodaření: televize, jež v polovině devadesátých let měla stamilionové rezervy, dnes hospodaří se schodkem kolem tři čtvrti miliardy. Přechází na úsporný režim, který se v druhém pololetí může proměnit v krizi. Celý segment nezávislých tvůrců pracujících na zakázkách pro ČT je existenčně ohrožen. V Parlamentu se v současné době projednávají novely zákonů, které by ČT měly přinést dodatečné finanční prostředky a upravit postavení Rady ČT a generálního ředitele. Zdá se, že v otázce financování se shoda blíží: postupně, do roku 2010, se bude zvyšovat koncesionářský poplatek a snižovat podíl reklamy ve vysílání ČT. Novelu zákona o ČT, která měnila postavení Rady ČT a generálního ředitele, ministr kultury Dostál stáhl z projednávání. Posilovala pozici Rady a ztěžovala její odvolání tím, že dělila pravomoc jmenovat členy Rady mezi Sněmovnu, Senát a premiéra. Jenže ani všichni poslanci vládní koalice pro takovou změnu nechtějí hlasovat. Přitom novela zdaleka nedává ČT potřebnou nezávislost. Rada má být po zvolení od Parlamentu oddělena čínskou zdí: odvolávat radní by měl pouze soud na základě přesně stanovených pravidel. Stejně tak by měl být neodvolatelný ředitel. Teprve ředitel, který bude mít ze zákona pevné postavení, může úspěšně zreformovat instituci, v níž každá změna okamžitě vyvolává všemožné tlaky od politiků i od lobbistů. A jedině Rada, kterou politici nemohou odvolat na základě nesouhlasu s výroční zprávou, může ředitele účinně chránit.

Ekonom, 19. 2. 2004, autor: (VZ)

×

O čem se nemluví

Starší článek

Diskuse na téma Reklama v médiích veřejné služby – ano či ne

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Sportisimo

Sportisimo pokračuje s mediální agenturou PHD

Mediální agentura PHD zajistí i v letošním roce nákup a plánování médií pro sportovní řetězec Sportisimo. Ten aktuálně expanduje a zároveň zvětšuje je svou…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

AlzaBoxy budou dostupné u 50 čerpacích stanic OMV

Alza rozšiřuje spolupráci s OMV. Nově budou AlzaBoxy dostupné už na třetině čerpacích stanic OMV v Česku. Zákazníkům to přinese jednodušší bezkontaktní…
12. 4. 202112. 4. 2021
Lidé

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR

Módní e-shop Zoot má novou brand manažerku, která povede brand marketingový tým. Michaela Lelková přišla po 3,5 letech z Ikea, kde působila jako country…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Social Media Marketing v 2FRESH povede Andrea Bubníková

Agentura 2FRESH do vedení Social Media Marketing divize nasazuje Andreu Bubníkovou.
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více