Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Na špatných základech se nedá stavět

Externí autor19. 2. 2004

Veřejnoprávní televize není v záviděníhodné situaci: za poslední roky se v ní mění generální ředitelé jak na běžicím pásu. Nestabilita vrcholového vedení bývá často pohromou pro každou instituci. Pro televizi, která je v průsečíku politických i ekonomických zájmů, má zemětřesení ve vrcholovém managementu ještě horší důsledky. Výměny se odrazily i v hospodaření: televize, jež v polovině devadesátých let měla stamilionové rezervy, dnes hospodaří se schodkem kolem tři čtvrti miliardy. Přechází na úsporný režim, který se v druhém pololetí může proměnit v krizi. Celý segment nezávislých tvůrců pracujících na zakázkách pro ČT je existenčně ohrožen. V Parlamentu se v současné době projednávají novely zákonů, které by ČT měly přinést dodatečné finanční prostředky a upravit postavení Rady ČT a generálního ředitele. Zdá se, že v otázce financování se shoda blíží: postupně, do roku 2010, se bude zvyšovat koncesionářský poplatek a snižovat podíl reklamy ve vysílání ČT. Novelu zákona o ČT, která měnila postavení Rady ČT a generálního ředitele, ministr kultury Dostál stáhl z projednávání. Posilovala pozici Rady a ztěžovala její odvolání tím, že dělila pravomoc jmenovat členy Rady mezi Sněmovnu, Senát a premiéra. Jenže ani všichni poslanci vládní koalice pro takovou změnu nechtějí hlasovat. Přitom novela zdaleka nedává ČT potřebnou nezávislost. Rada má být po zvolení od Parlamentu oddělena čínskou zdí: odvolávat radní by měl pouze soud na základě přesně stanovených pravidel. Stejně tak by měl být neodvolatelný ředitel. Teprve ředitel, který bude mít ze zákona pevné postavení, může úspěšně zreformovat instituci, v níž každá změna okamžitě vyvolává všemožné tlaky od politiků i od lobbistů. A jedině Rada, kterou politici nemohou odvolat na základě nesouhlasu s výroční zprávou, může ředitele účinně chránit.

Ekonom, 19. 2. 2004, autor: (VZ)

×

O čem se nemluví

Starší článek

Diskuse na téma Reklama v médiích veřejné služby – ano či ne

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Bonami

Bonami v roce 2020 navýšilo tržby o půl miliardy korun. Zisk …

Online platforma pro prodej nábytku, dekorací a módních doplňků Bonami i přes pandemii hlásí úspěšný rok 2020. V roce 2021 plánuje další…
19. 1. 202119. 1. 2021
Média

Středoškoláci nejvíce věří ČT, pětina sleduje dezinformační …

Studenti středních škol z médií nejvíce důvěřují zpravodajství České televize (67 %), nejméně naopak zábavním a bulvárním deníkům. Vyplývá…
19. 1. 202119. 1. 2021
Marketing

Electro World přebírá K+B Expert. Celkem bude mít čtyři desítky prodejen

Síť elektro prodejen Electro World se v ČR rozroste o 21 prodejen K+B Expert. Společnost NAY, která v česku vlastní prodejny Electro World, se…
19. 1. 202119. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle přerostou. Loňský…
19. 1. 202119. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více