Portály Seznam a Centrum si budou konkurovat při prodeji aut
Přední tuzemské internetové portály Seznam a Centrum si budou konkurovat v nabídce nových a ojetých automobilů přes internet. Co do návštěvnosti menší portál Centrum dnes spustil provoz svých stránek Automix. Seznam, jednička na trhu, počítá s komerčním zahájením provozu svého webu Sauto pravděpodobně od března.
Automix vznikl spojením dvou stránek na Centrum.cz pod názvem Auto a Autobazar. Vedle databáze 176 autobazarů, servisů a prodejců nabízí technické i cenové parametry 4700 aut a 250 testů nových vozů. Server bude také nabízet nové testy, aktuální články, novinky a praktické informace. Centrum v lednu navštívilo 1,1 milionu lidí, což z něj činí druhý nejnavštěvovanější portál.
Seznam se chce podle prvních neoficiálních informací více zaměřit na samotný prodej ojetých i nových aut a úzkou spolupráci s velkými autobazary a prodejci. Součástí nabídky bude i inzerce od soukromých osob. Server Sauto spoléhá na vysokou návštěvnost mateřského Seznamu, na který například v lednu zabrousilo 2,6 milionu lidí. Stránky by měly být propojeny vedle Seznamu ještě s dalším nejmenovaným partnerem.
Provozovatelé Automixu očekávají, že do konce roku stránky získají 140 000 pravidelných uživatelů. Centrum.cz Auto mělo v lednu 71 000 návštěvníků. Automix by se tak dostal na druhé místo mezi stránkami s automobilovou tématikou. Na vrchol žebříčku by se mělo podle odhadů tvůrců i konkurence dostat Sauto. Předchůdce Sauta, Seznam Auto, navštěvovalo kolem 170 000 lidí měsíčně. Mezi další stránky s podobnou tématikou patří server Auto.cz nebo web největšího tuzemského bazaru AAA Auto, které měsíčně navštíví kolem 120 000 lidí.