Sunday Times: Britská vláda zvažuje rozštěpit BBC

16. 2. 2004 08:02

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britskou veřejnoprávní rozhlasovou a televizní společnost BBC by mohla čekat budoucnost v podobě čtyř regionálních větví, což by mohlo mít za následek, že by přišla o svou historickou nezávislost. Informoval londýnský nedělník Sunday Times, podle kterého takové úvahy vyplývají ze závěrů zprávy soudce Huttona.
Nedělník se přitom odvolává na některé vládní dokumenty označené jako přísně tajné. Vládní plán údajně počítá s „rozdrobením“ nynější celistvé BBC do čtyř regionálních útvarů: pro Anglii, Wales, Skotsko a Severní Irsko. Realizace takového plánu by podle nynějších představitelů BBC, na něž se list odvolává, znamenala konec BBC jako jednotné veřejnoprávní instituce, jak vznikla před 80 lety.
Dokumenty také prý naznačují, že vláda zvažuje posílení pravomocí nového orgánu pro kontrolu sdělovacích prostředků Ofcom, který by měl získat silnější hlas pokud jde o monitorování produkce BBC. Guvernéři BBC by tak mohli přijít o svůj nynější mandát dohlížet na „nestrannost“ a „správnost“ produkce této společnosti.
Vládní plány ohledně BBC vycházejí podle Sunday Times z tvrdé kritiky, kterou na adresu této společnosti adresoval soudce Brian Hutton pověřený nezávislým vyšetřováním loňské smrti vládního zbrojního experta Davida Kellyho. Hutton toto vyšetřování, které zbavilo vládu veškeré odpovědnosti za Kellyho sebevraždu, uzavřel minulý měsíc. Závěry Huttonovy zprávy již vedly k demisi předsedy rady guvernérů BBC Gavina Daviese a jejího generálního ředitele Grega Dykeho.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.