Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Brno bude opět hostit mezinárodní bienále grafického designu

Redakce MAM27. 2. 2004

Brno bude letos opět hostit mezinárodní soutěžní přehlídku grafického designu Bienále Brno. Již 21. ročník se uskuteční od 15. června do 24. října a završí čtyři desetiletí existence jedné z nejdéle trvajících akcí svého druhu na světě. Letošní bienále bude zaměřeno na grafický design, ilustraci a písmo v knihách, časopisech, novinách a internetu.
“Tento týden se sešla porota odborníků, aby vybrala exponáty, které návštěvníci uvidí na výstavě v Místodržitelském paláci a Uměleckoprůmyslovém muzeu. A podle předsedy Rostislava Vaňka byla porota krutá,” řekla mluvčí pořádající Moravské galerie Andrea Poláčková. Pořadatelé vyhlásili čtyři výstavní kategorie – knihy a výstavní katalogy, časopisy a noviny, tvorba písma a nová média. Zájemci mohli své práce zaslat do konce ledna.
“Přihlásilo se 325 autorů z 36 zemí světa s asi 2000 děl,” uvedla Poláčková. Z Česka přišly práce od 95 autorů. Ze zahraničí pak nejvíce ze Slovenska (25), Polska (21), Rakouska (19), Itálie (15) a Číny (11). “Na neevropské půdě vyvolalo bienále zájem i v Chile, Indii, Malajsii či na Tchaj-wanu,” uvedla mluvčí. Nejvíce exponátů bylo přihlášeno do kategorie kniha a katalog. “Stoupl zájem o kategorii nová média – oproti roku 2000, kdy byla tato kategorie vyhlášena poprvé, byl dvojnásobný,” řekla mluvčí.
Desetičlenná odborná porota vedená Vaňkem nakonec do soutěžní přehlídky vybrala 274 prací od 121 autorů z 26 zemí. Dvě třetiny autorů a víc než 1500 prací z přehlídky porota vyloučila, což v dřívějších letech nebylo zvykem. “Porotcům totiž už nestačila jen kvalita v rámci dosaženého standardu. Záměrem bylo vybrat práce, které jsou schopny posunout design dopředu, tedy ty, které naznačují možnosti dalšího vývoje,” uvedl Vaněk. Podle porotců kvalitní práce přišly z Japonska, Číny a Koreje. Překvapivý soubor zaslali i Rakušané, uvedla Poláčková.
Exponátům vystaveným na 21. mezinárodním bienále grafického designu Brno 2004 udělí mezinárodní porota Velkou cenu, cenu zvanou Zlaté B a v každé kategorii hlavní, případně i zvláštní ceny. Vedle toho bude vyhlášena Cena kritiky. Bienále bylo založeno v roce 1963 a koná se v každém sudém roce. Spolupořadateli jsou město Brno, Design centrum ČR Brno, Dům umění města Brna a Unie výtvarných umělců ČR.

×

Kabelové firmy promítnou případnou vyšší DPH do cen kabelové TV

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 9. týden 2004

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více