Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ARBOmedia: Reklamní výdaje letos stoupnou na 17 mld. Kč

Redakce MAM19. 2. 2004

Výdaje na reklamu v českých médiích by se letos měly zvýšit o čtyři procenta na 17,04 miliardy korun. Zrychlí se tak růst reklamního trhu oproti loňskému roku, kdy výdaje stouply o tři procenta na 16,39 miliardy korun. Na základě svých aktualizovaných odhadů o tom informovali zástupci společnosti ARBOmedia, která prodává reklamní čas České televize.
“Hlavní důvody jsou velké mediální události, které se blíží, to je olympiáda, mistrovství světa v hokeji a mistrovství Evropy ve fotbale,” uvedl marketingový šéf ARBOmedia Štěpán Wolde. Příznivě se podle něj na investicích do reklamy projeví takké vstup České republiky do Evropské unie. Důvodem k optimismu je i nepolevující spotřeba domácností, dodal Wolde.
Loňský rok podle Woldeho dopadl lépe, než byla původní očekávání. I když na začátku roku byli inzerenti spíše opatrní, konec přinesl nárůst investic. Pozitivní vliv na reklamní trh měly zrychlení růstu české ekonomiky, silná koruna a nárůst spotřeby domácností. Růst českého trhu s reklamou podpořilo i oživení v zahraničí, včetně reklamního trhu v Německu, kterým donedávna zmítala krize.
Televizní reklama tvořila již tradičně nejvýznamnější část trhu. Za reklamu v televizích investoři loni podle odhadu ARBOmedia utratili 7,85 mld. Kč, tedy o 3,3 % více něž předloni. Nárůst celkového počtu tzv. reklamních zásahů diváků činil 6,6 %. Znamená to, že reklamní čas v televizích byl v loňském roce o něco levnější než předloni. Letos by mohly firmy do televizní reklamy investovat 8,3 miliardy korun, což je nárůst o 5,7 %, odhadla ARBOmedia.
Největším televizním inzerentem loňského roku byla firma Danone, jež měla na trhu s televizní reklamou podíl asi 6,5 procenta. Následovaly Procter & Gamble a Nestlé. Výrazněji se o televizní reklamu začali zajímat i menší inzerenti, jako jsou DHL, UPS, Avon, Hyundai či AAA.
Výdaje rostou podle ARBOmedia i do inzerce v tisku. Loni činily 5,84 miliardy korun, tedy o 1,6 procenta více než v roce 2002. Na trhu s tiskem podle Woldeho pokračuje boj vydavatelů o získání tržního podílu, trendem je vytvářet majetkové, obchodní a obsahové propojení napříč médii. Nejvíce do inzerátů v novinách a časopisech loni investovaly firmy Škoda Auto, Eurotel, Radiomobil a Lidl ČR. Pro letošní rok očekává ARBOmedia nárůst výdajů do tiskové reklamy o 2,1 procenta na 5,96 miliardy korun.
Jako nejrychleji rostoucí klasické medium z hlediska reklamy označil Wolde rozhlas. Rádio je rychlou a levnou alternativou v inzertním mixu firem, zejména při vyčerpání rozpočtů na televize, uvedl. Loni investice do reklamy v rádiích narostly o 7,6 procenta na 1,13 miliardy korun.
V roce 2003 několikanásobně posílily investice do rozhlasových šotů firmy Škoda Auto, T-Mobile, Český Telecom a další. Pro letošní rok očekává Wolde nárůst investic do reklamy v rozhlasu o 6,2 procenta na 1,20 miliardy korun.
Běžným médiem pro inzerci se již stává internet, uvedl marketingový šéf ARBOmedia. Loni vzrostly investice do internetové reklamy o 21,1 procenta na 230 milionů korun. Největšími klienty internetové reklamy byly společnosti Contactel, Česká spořitelna, Český Telecom a Eurotel. Letos by měl podle odhadu ARBOmedia reklamní trh na internetu narůst o 29,8 procenta na 310 milionů korun.

×

Evropa začíná pociťovat stále větší problémy se spamem na mobily

Starší článek

Zasedala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více