Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ARBOmedia: Na TV se denně dívá 80 % Čechů

Redakce MAM20. 2. 2004

Na televizi se denně dívají čtyři pětiny Čechů starších 15 let. Dospělí Češi u televize stráví průměrně 3,5 hodiny. Uvedla to Jana Prouzová ze společnosti ARBOmedia, která mimo jiné prodává reklamní čas České televize. Analýzu firma provedla na základě údajů Asociace televizních organizací a firmy Mediaresearch.
Divácká obec televizí ale podobně jako celá česká populace stárne, dodala Prouzová. Čtyřicet procent televizních diváků bylo v roce 2003 starší 55 let. Věková skladba diváckých obcí se ale u jednotlivých televizních kanálů lišila.
“Nejmladší” jsou druhý kanál ČT a komerční televize Nova. Polovině jejich diváků je méně než 45 let. Stěžejní skupinou ČT1 jsou spíše diváci mladšího a středního věku. Soukromý kanál Prima si naopak oblíbili spíše starší diváci. Téměř 60 procent příznivců Primy jsou lidé starší 45 let. Stále větší oblibu také získávají satelitní a kabelové televize, nejvíce přitom lákají mladé lidi ve věku od 15 do 24 let.
Celodenní podíl komerční televize Nova na trhu se podle údajů ATO-Mediaresearch loni snížil asi o 0,8 procentního bodu na 43,4 procenta. Ve stejné míře si naopak ve srovnání s předloňským rokem polepšil první program České televize, a to na 22,07 procenta. Prima zvýšila roční podíl na 20,58 z 20,33 procenta. ČT2 se snížil podíl na trhu na 7,6 z 8,7 procenta.
Podíly na divácké obci neodpovídají postavení televizí na reklamním trhu. Nova zaujímá asi 60 procent trhu s reklamou a očekává, že za loňský rok bude mít příjem z reklamy 4,8 miliardy korun. Prima na loňský rok plánovala příjmy z reklamy asi 1,4 miliardy korun. Zbytek přísluší ČT, tedy něco přes jednu miliardu korun.
Poslanci nyní projednávají zákon týkající se financování ČT. Do třetího čtení postoupila varianta, která počítá s postupným zrušením reklamy ve veřejnoprávní televizi. To se firmě ARBOmedia nelíbí. Její šéf Michael Richter uvedl, že zrušení reklamy na ČT by znamenalo zesílení monopolizace televizního reklamního trhu. ČT by to odtrhlo od smíšeného financování a nebyla by to ani dobrá zpráva pro ekonomiku, protože by to vytvářelo horší mediálně-reklamní prostředí. Podobně argumentují i reklamní agentury a zadavatelé inzerce.
Pro firmu ARBOmedia by zrušení reklamy na ČT znamenalo omezení její zásadní činnosti a nutnost více rozšířit ostatní mediální aktivity, dodal Richter.

×

Rada: Tele2 v reklamě při srovnání s Telecomem mátla spotřebitele

Starší článek

Slovensko bude lákat turisty reklamou v zahraničních médiích

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více