Analýza: Reklama na internetu převýší v Británii rozhlas
Hodnota reklamy na internetu v Británii by podle zdejší agentury Internet Advertising Bureau měla do tří let předstihnout reklamu v rozhlase.
Zpráva patří k dalším náznakům rostoucí důvěry v internet, která po řadě přehnaných slibů a po prasknutí internetové burzovní bubliny v posledních letech výrazně poklesla. Jak píše odborný magazín ZDNet UK, tento trend by šel i proti očekáváním celého zbytku odvětví reklamy, která od konce 90. let stagnuje.
Británie je největším evropským internetovým trhem a výrazným mediálním trhem. Asi polovina obyvatel je nyní připojena k internetu. Pokrok ve vysokorychlostním připojení tento trend dále posiluje a umožňuje kromě toho inzerentům zadávat i nové, náročnější typy reklamy.
Vzhledem k tomu, že stále více lidí nyní brouzdá po internetu i prostřednictvím jiných programů než obvyklých prohlížečů – například programů k výměně rychlých vzkazů, přehrávačů nejrůznějších typů médií, hudby, filmových klipů – mají nyní zadavatelé také zcela nové možnosti. Podle firmy Nielsen Ratings nyní tyto programy už používají tři ze čtyř uživatelů internetu.