Americký filmový průmysl vyhrál jeden spor o kopírování DVD

23. 2. 2004 09:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký filmový průmysl vyhrál jeden spor o kopírování DVD. Federální soud rozhodl, že soukromá firma 321 Studios musí přestat vyrábět software, který umožňuje kopírování videodisků DVD. Pro hollywoodská studia jde o velké vítězství v bitvě s piráty, napsala agentura Reuters.
Společnost 321 Studios z amerického St. Louis uvedla, že se proti rozsudku odvolá. Soudkyně Susan Illstonová firmě nařídila, aby přestala vyrábět kopírovací software do týdne. V rámci odvolání chce 321 Studios získat povolení, aby mohla svůj program DVDXCOPY prodávat i nadále.
Filmová studia uvádějí, že kvůli kopiím DVD budou přicházet na tržbách o miliardy dolarů, pokud budou moci firmy jako 321 Studios prodávat kopírovací programy.
Americká filmová asociace The Motion Picture Association of America uvádí, že odvětví ročně přichází o tři miliardy dolarů za kopírování a prodej analogových videokazet. Odvětví se proto obává, že prodejem digitálních kopií na černém trhu a internetu by přišlo o větší sumy.
Podle filmové asociace je rozsudek jasnou zprávou pro firmy, aby přestaly porušovat zákony. Spoluzakladatel 321 Robert Moore je rozhodnutím znepokojen, ale byl na něj připraven. DVDXCOPY se bude moci prodávat dál kvůli technologii komprese dat, musí z něj ale zmizet ta část umožňující kopírování, napsala agentura.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.