Zisk Yahoo! díky vysokým příjmům z reklamy stoupl o 62 %
Zisk internetové společnosti Yahoo! v posledním čtvrtletí loňského roku stoupl o 62 procent díky vysokým příjmům z reklamy, ke kterým přispěla akvizice reklamní firmy Overture Services. Zisk za tři měsíce do konce prosince stoupl na 75 milionů USD z předloňských srovnatelných 46,2 milionu USD, informoval předseda a generální ředitel společnosti Terry Semel.
Zisk na akcii se zvýšil na 11 centů z předchozích osmi centů. Příjmy se více než zdvojnásobily na 664 milionů USD z 286 milionů USD v období říjen až prosinec 2002. Příjmy z internetové reklamy se na celkových příjmech podílely 82 procenty. K zisku výrazně přispěla říjnová akvizice firmy Overture Services za 1,8 miliardy USD. Overture provozuje komerční databázi, která zasílá inzerci na vhodné vyhledávače.
Yahoo! se podařilo zvýšit meziročně zisk již sedmé čtvrtletí za sebou. Rok 2001 přitom firma ukončila ztrátou 92,8 milionu USD a musela propustit stovky zaměstnanců. Povzbuzena tímto úspěchem se společnost rozhodla, že omezí své spojení s vyhledávačem Google. K ukončení současné spolupráce by podle Semela mělo dojít do konce března.
Za celý loňský rok zisk Yahoo! prudce stoupl na 237,9 milionu USD z 42,8 milionu USD v roce 2002. Příjmy se zvýšily na 1,6 miliardy z předchozích 953 miliardy USD, napsaly agentury Reuters a AP.