Zisk New York Times na konci minulého roku rostl díky reklamě
Americký vydavatel The New York Times zvýšil v posledním čtvrtletí minulého roku čistý zisk o 3,1 procenta na 110,9 milionu dolarů. K vyššímu zisku firmě pomohl růst příjmu za reklamu i vyšší náklad novin. Silnější než očekávaný byl nárůst reklamy zejména v prosinci, uvedl vydavatel v výsledkové zprávě.
Zisk byl lepší, než analytici očekávali. Podle Reuters Research ekonomové odhadovali profit vydavatelství na 70 centů na akcii, firma jej přitom zvýšila na 73 ze 69 centů. Čtvrtletní tržby New York Times vzrostly o pět procent na 882 milionů dolarů.
Tržby z prodaných výtisků se zvýšily o 7,3 procenta. Příjmy za reklamu, které se na tržbách skupiny podílejí ze dvou třetin, vzrostly meziročně o 3,2 procenta.
Na začátku tohoto roku měl reklamní trh podle New York Times pomalejší rozjezd, odhad celoročního výsledku ale společnost ponechala beze změny. Vydavatelé novin doufají, že se bude trh s reklamou plynule oživovat. Odvětví má za sebou několik let poklesu, kdy situaci zhoršila například válka v Iráku, napsala agentura Reuters.