V Německu poprvé po 15 letech stávkovali novináři

30. 1. 2004 10:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V Německu ve čtvrtek stávkovalo asi 2000 novinářů, což byl první protest v tomto odvětví za zhruba 15 let. Stávka postihla činnost asi 70 nejrůznějších periodik, další protesty se ale ještě mají dostavit v pátek. Sdělila to odborová organizace ver.di a německé sdružení novinářů. Odboráři se snaží vyjednat zvýšení platů pro zpravodaje i pro redaktory, protože předchozí jednání skončila na mrtvém bodě. Na téma zvýšení platů odboráři s vydavateli jednali už pětkrát, vždy ale bezvýsledně. Začátkem tohoto týdne členové odborů v deseti z 16 spolkových zemích vyslovili stávce podporu. Vydavatelé navrhli obnovení jednání s tím, že jsou ochotni k ústupkům. Ty se však mají týkat pouze délky pracovního týdne, zatímco u pololetních příplatků na dovolenou vydavatelé trvají na snížení o 25 procent.
Vydavatelé novináře vyzvali k návratu do práce a jejich protest označili za zbytečný. Stávkou prý nelze vyřešit obtížnou ekonomickou situaci, v které se německé noviny nacházejí, uvedla agentura AP.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.