Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Uživatelé internetu nechtějí vtíravé reklamy

Redakce MAM21. 1. 2004

Většina uživatelů internetu se již setkala s nepříjemnými reklamami, které vyskakují v nových oknech prohlížeče (pop-up). Dny tohoto vtíravého druhu propagace se ovšem pomalu ale jistě krátí. Největší internetové portály totiž nabízejí svým uživatelům zdarma programy, které je od nechtěného otevírání dalších oken uchrání.
Vedle firem Yahoo! a Google vyhlásila pop-upům válku také firma Microsoft, která zatím obtížnou reklamu umožňuje potlačovat jen uživatelům portálu MSN. V další verzi opravného balíku pro Windows XP (service pack 2) se však již tzv. pop-up killer stane pevnou součástí systému. Bude jej však možné vypnout.
Proti tomu se bouří některé reklamní firmy, které podle deníku The New York Times tento krok nepovažují za smysluplný. “Ještě jsem se nesetkal s nikým, kdo by pop-upy miloval, ale pokud si chtějí návštěvníci webu užívat internet, který je zdarma, musejí přijmout všechny formy reklamy jako samozřejmost,” uvedl pro deník David J. Moore, ředitel reklamní agentury 24/7 Real Media.
Podle amerických médií je zájem o programy blokující vyskakování nových oken prohlížeče tak veliký, že by se dal přirovnat k zájmu o zápis do tzv. do-not-call seznamu. Na čísla uvedená v seznamu zase nesmějí volat telefonní prodejci.
Podle studie agentur Nielsen/NetRatings začala popularita pop-upů růst v roce 2001. Tehdy činily 1,4 procenta veškerých webových inzerátů. V červnu roku 2003 to už bylo 8,7 procenta. V této době se však začaly rozšiřovat programy k jejich blokaci, a proto jejich podíl v prosinci loňského roku klesl na 6,2 procenta. V současnosti se odhaduje, že software k potlačení vyskakujících oken má asi 20 procent uživatelů internetu, což je podle internetové reklamní společnosti AdvertisementBanners.com asi o polovinu více než loni.
Inzerenti začínají využívat atraktivnější formáty elektronické reklamy, jakými jsou animace před načtením stránky, obrázky vyskakující při přejetí kurzoru myši přes určité místo obrazovky apod.
Až doposud byly pop-upy chápány jako běžná a legální forma reklamy, avšak v poslední době se objevují i jejich nelegální varianty. Jde totiž o reklamy-bannery, jejichž spouštěcí programy jsou bez vědomí uživatele nainstalovány na počítač. Malé aplikace, kterým se říká adware, mohou proto spustit reklamu cíleně, když je uživatel na stránkách konkurence zadavatele reklamy. Například při načítání stránek firmy Dell může na obrazovce vyskočit reklama Hewlett-Packard. Podle deníku Financial Times je však výrobce těchto špionážních programů těžké odhalit. Před soud se tyto formy propagace dostaly jen ve Spojených státech, avšak verdikty poroty nebyly jednotné. Například ve státě Michigan dal soud za pravdu inzerentovi. Naopak v New Yorku jde o zakázanou formu propagace.

Hospodářské noviny, 21.1.2004, autor: Hany Farghali

×

LEDEN 2004 – Návštěvnost internetových serverů iAudit

Starší článek

Český rozhlas požádal o přidělení kmitočtů na digitální vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více