Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Tržby kin poprvé přesáhly miliardu

Redakce MAM27. 1. 2004

Zatímco čeští filmaři si zoufají, že jim chybějí peníze, čeští distributoři a provozovatelé kin se naopak netají svou spokojeností. V uplynulém roce pokračoval trend nárůstu návštěvnosti tuzemských kinosálů a tržeb promítaných filmů.
Celkově se tak filmové tržby podle informací Unie filmových distributorů loni poprvé v historii přehouply přes jednu miliardu, když dosáhly 1,084 miliardy korun. To je o 138 miliónů více než v roce 2002.
Jenom pro srovnání: úrovně předloňských tržeb dosáhly filmy v roce 2003 někdy v průběhu listopadu.
Nárůst tržeb ovlivnily dva klíčové faktory. Prvním je fakt, že pro Čechy je návštěva kina stále větší samozřejmostí. Loni jich do kinosálů zavítalo přes 12 miliónů, což v meziročním srovnání představuje 13,5procentní nárůst.
O něco rovněž vzrostla průměrná cena lístků – jestliže v roce 2002 to bylo přes 88 korun, o rok později diváci v průměru zaplatili asi o korunu více.
V distribuci se objevily velké trháky
Rekordní výsledky filmů v minulém roce přičítají distributoři především silné nabídce. “Tahounem návštěvnosti se v první řadě stala dobrá konstelace nabídky filmů jak ze zahraniční, tak i z české produkce,” uvedl ředitel distribuční firmy Falcon Jan Bradáč. Na masových návštěvách se rovněž podepsaly řetězce multikin, kterých loni v tuzemsku fungovalo celkem patnáct.
“Podle mých odhadů se podíl multiplexů na celkových tržbách v Česku vyšplhal k šedesáti procentům,” upřesnil Bradáč.
Ani příznivá čísla z kin však vlnu výstavby dalších multiplexů patrně nevyvolají. “Stavbu žádného dalšího multikina momentálně neplánujeme. Byť je trend pozitivní, pro nás to neznamená žádnou změnu koncepce,” uvedl manažer Palace Cinemas pro Českou republiku David Horáček.
Podle Horáčka se Palace Cinemas při vstupu do České republiky zaměřila především na místa s velkou hustotou obyvatel a dobrou dopravní dostupností. “Tomuto modelu v Česku odpovídá pouze Praha a Brno,” podotkl Horáček.
Podobné strategie se drží i společnost I. T. Czech Cinemas, která provozuje síť Cinema City. “Aktuální počet našich multikin bude zachován,” sdělila marketinková ředitelka Cinema City Karolina Peterková.
CineStar chce dále expandovat
Jedním z mála provozovatelů multiplexů, který se zabývá další expanzí, je CineStar. “Uvažujeme o tom. Kromě příznivé situace na trhu to však závisí na větších investičních projektech, ke kterým se připojujeme. Multikino většinou nevzniká samostatně, ale například v rámci nákupního centra,” tvrdí Bradáč, který kromě Falconu šéfuje i CineStar. Jako nejvhodnější místa pro nový multiplex podle něj přicházejí v úvahu Olomouc, Zlín, Liberec nebo Plzeň.
I přes zdrženlivost investorů zde podle některých provozovatelů kin existuje prostor pro další růst návštěvnosti a tržeb. “Podle našeho odhadu by se návštěvnost v České republice mohla vyšplhat až na 15 až 16 miliónů diváků ročně,” odhaduje Horáček. “Diváky by do kin měly přilákat především kvalitní služby,” dodala Peterková.

Hospodářské noviny, 27.1.2004, autor: Aleš Borovan

×

Prodej videoher v USA dosáhl 7 miliard dolarů

Starší článek

Mluvčí PricewaterhouseCoopers bude Lenka Čábelová

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více