Tržby deseti největších řetězců loni vzrostly nad 200 miliard Kč

13. 1. 2004 13:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG




Češi stále více nakupují v hyper a supermarketech. Potvrzují to předběžné výsledky analytické firmy Incoma Research, podle nichž tržby deseti největších obchodních řetězců v České republice loni vzrostly o 10,4 miliardy Kč na 203 miliard korun. Tržní podíl deseti největších obchodníků tak činil již 53 procent, uvedla Incoma.


První dvě pozice loňského žebříčku firem s největšími tržbami patří stejně jako v předchozím roce dvěma nejsilnějším hráčům na trhu – řetězci Makro a společnosti Ahold provozující vedle hypermarketů Hypernova největší supermaketový řetězec v zemi Albert.


Úspěšný rok zažil Globus, který se posunul ze sedmé na šestou příčku, a Kaufland, který po předloňském čtvrtém místě loni zaujal již třetí místo. Na čtvrtém místě se umístila skupina REWE (supermarkety Billa a diskonty Penny Market), v těsném závěsu je na pátém místě Tesco.


Na sedmé pozici je skupina Tengelmann (diskonty Plus a hobbymarkety OBI). Následuje řetězec Delvita, další je hypermarketový řetězec Carrefour. Spar Česká republika zůstal na desátém místě.


Tempo růstu obratu největších obchodních hráčů se nicméně zpomaluje, což podle Incomy ukazuje na postupnou konsolidaci českého maloobchodního trhu. Zatímco ještě v roce 2001 vzrostl celkový obrat největších obchodních řetězců o 25 miliard, v roce 2002 to bylo už jen o 13 miliard a loni o deset miliard korun.


-čtk, bob-


Největší obchodní skupiny v ČR (podle obratu r.2003)

Redakce MAM

Další zajímavé čtení