Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Tržby deseti největších řetězců loni vzrostly nad 200 miliard Kč

Redakce MAM13. 1. 2004




Češi stále více nakupují v hyper a supermarketech. Potvrzují to předběžné výsledky analytické firmy Incoma Research, podle nichž tržby deseti největších obchodních řetězců v České republice loni vzrostly o 10,4 miliardy Kč na 203 miliard korun. Tržní podíl deseti největších obchodníků tak činil již 53 procent, uvedla Incoma.


První dvě pozice loňského žebříčku firem s největšími tržbami patří stejně jako v předchozím roce dvěma nejsilnějším hráčům na trhu – řetězci Makro a společnosti Ahold provozující vedle hypermarketů Hypernova největší supermaketový řetězec v zemi Albert.


Úspěšný rok zažil Globus, který se posunul ze sedmé na šestou příčku, a Kaufland, který po předloňském čtvrtém místě loni zaujal již třetí místo. Na čtvrtém místě se umístila skupina REWE (supermarkety Billa a diskonty Penny Market), v těsném závěsu je na pátém místě Tesco.


Na sedmé pozici je skupina Tengelmann (diskonty Plus a hobbymarkety OBI). Následuje řetězec Delvita, další je hypermarketový řetězec Carrefour. Spar Česká republika zůstal na desátém místě.


Tempo růstu obratu největších obchodních hráčů se nicméně zpomaluje, což podle Incomy ukazuje na postupnou konsolidaci českého maloobchodního trhu. Zatímco ještě v roce 2001 vzrostl celkový obrat největších obchodních řetězců o 25 miliard, v roce 2002 to bylo už jen o 13 miliard a loni o deset miliard korun.


-čtk, bob-


Největší obchodní skupiny v ČR (podle obratu r.2003)

×

Soud odložil spor Vondráčkové a jejího muže s týdeníkem Spy

Starší článek

Měřičům návštěvnosti internetu chce konkurovat Návštěvnost.cz

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Togethxr

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu s laxní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

WPP opět nakupuje, do sítě přibrala poskytovatele mobilních technologií

Největší komunikační síť světa oznámila další akvizici. Pod svou agenturu Wunderman Thompson přikoupila společnost NN4M, která poskytuje mobilní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více