Telecom letos sníží výdaje na sponzoring na méně než polovinu
Český Telecom letos sníží výdaje na sponzorské akce na méně než polovinu. Společnost v minulých letech na sponzoring vydávala částky v řádu stovek milionů korun. Firma například omezila podporu extraligy ledního hokeje, nebude finančně podporovat karlovarský filmový festival a divadelní ceny Thálie, uvedla ředitelka komunikace Pavla Činátlová.
Přesnou částku Činátlová neupřesnila s tím, že dosud nemá schválený letošní rozpočet. “Chceme se více zaměřit na projekty, které pro nás budou mít konkrétní efekt,” řekla a dodala, že firma chce i nadále zůstat zásadním hráčem v podpoře humanitárních projektů, jako je například Linka bezpečí pro nadaci Naše dítě, kterou podporuje již desátým rokem. Větší důraz bude klást na regionální podporu akcí menšího rozsahu a podporu formou techniky či služeb.
Velkou část letos podporovaných projektů tvoří akce nasmlouvané v minulosti. Patří mezi ně například extraliga nebo podpora českého olympijského týmu na letošní olympiádě v Athénách. V případě extraligy však poskytovaná částka, která se v minulosti pohybovala kolem 50 milionů ročně, výrazně poklesne, protože firma již nevystupuje jako generální partner soutěže,
Telecom rovněž nebude poskytovat finanční prostředky filmovému festivalu v Karlových Varech, na který v minulých letech přispíval zhruba 20 miliony korun. Budeme akci podporovat pouze formou dodávky techniky a služeb, vysvětlila Činátlová. Firma rovněž ukončila podporu akce předávání divadelních cen Thálie. Naopak pokračuje ve sponzorování filmového festivalu Febiofest.
Telecom provozoval loni zhruba 3,6 milionu pevných linek. Za první tři čtvrtletí roku firma vykázala zisk 3,7 miliardy korun při výnosech 37,5 miliardy korun. Majoritu ve společnosti drží stát, který letos zahájil nový pokus o privatizaci svého podílu.