Reklamní trh v USA čeká v letošním roce opět růst. Výdaje na reklamu mají letos stoupnout o 7,8 procenta na 138,4 miliardy USD po zvýšení o 6,7 procenta v roce 2003. Vyplývá to ze zprávy výzkumné agentury TNS Media Intelligence/CMR. Celkové výdaje na reklamu mají letos podpořit hlavně letní Olympijské hry a volby prezidenta. Největší růst se očekává hlavně ve španělsky mluvících televizích, na internetu a v lokálních televizních stanicích. Největšími zákazníky mají být technologické společnosti a automobilky. Reklama v médiích vydávaných ve španělštině letos podle předběžných údajů stoupne o 15,7 procenta. Výdaje na internetovou reklamu mají byt vyšší o 12,1 procenta. U příjmů z reklamy lokálních televizních stanic počítá TNS s nárůstem o 10,8 procenta. Nejpomalejší růst v rozmezí pět až 5,5 procenta se čeká u venkovní reklamy a reklamy v novinách. Výhled TNS je optimističtější než výhled dalších agentur. Ty očekávají letos zvýšení reklamy o pět až sedm procent. Studie TNS totiž zahrnuje pouze média, jako televize, rozhlas a noviny. Nezahrnuje jiné kategorie reklamy, jako přímé zasílání reklamních letáků či inzerce ve zlatých stránkách. Tyto kategorie zažívají slabší růst, napsala agentura Reuters.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).