Přijde revoluce?

16. 1. 2004 15:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kolínská firma Ströer Out-of-Home Media (SOHM) slavila na sklonku loňského roku vítězství nad americkými giganty Viacom a Clear Channel v ostře sledovaném souboji o chřadnoucího lídra trhu Deutsche Städte Medien (DSM). Půldruhého roku trvající licitování bylo pro řadu zájemců příliš zdlouhavé, zájem ztratily i renomované společnosti, jako např. JCDecaux.
DSM – tradiční provozovatel venkovní reklamy – má v rodném listě zapsán rok 1922, kdy se na založení firmy dohodla města Frankfurt nad Mohanem, Mnichov a Kassel. V roce 2002, kdy obrat činil 250 milionů eur, drželo podíly v DSM 28 měst a obcí.
Klid před bouří
Ströer nakonec 20. prosince získal 97,27 procent akcií DSM za kupní cenu 270 milionů eur. Po celkovém uzavření transakce koncem ledna tak bude provozovat 200 tisíc ploch a s obratem cca 480 milionů eur zaujme třetí pozici na evropské out-of-home scéně a zařadí se mezi desítku největších mediálních koncernů v Německu.
Rozuzlení hlavní hádanky ale zdaleka nemá přinést out-of-home trhu našich západních sousedů klid, vypadá to spíše na poměrně bouřlivý rok. „Domnívám se, že malé a středně velké subjekty trhu venkovní reklamy na novou konstelaci sil na trhu budou reagovat snahami o koncentraci a vyvážení vlivu nového giganta, např. formou společného zastoupení,“ vnímá situaci Klaus Hoffmann, obchodní ředitel Sdružení venkovní reklamy (FAW), obdoby dalších zahraničních outdoorových asociací.
Zkracování je nutností
Ströer slibuje rozpoutat svěží vítr. „Jedním z hlavních cílů v tomto roce je sjednocení cyklů kampaní u velkoformátových nosičů ve velkých městech,“ plánuje prezident a CEO lídra Udo Müller. Až dosud se tak dělo ve třech dnech po sobě (tzv. bloky A, B, C), napříště by se tak mělo dít se stejný den.
Nutností je podle Udo Müllera přejít ve střednědobém horizontu na stále žádanější týdenní kampaně realizované již na nosičích typu Citylight.Až na výjimky jsou tak sečteny dny všech ostatních netradičních period výlepů.
Vedle toho bude SOHM u každého velkoformátového nosiče zjišťovat a garantovat určitý minimální počet denních kontaktů pasantů. To podle Müllera povede k pročištění trhu. „Nosiče, které tyto naše interní limity nesplní, budeme demontovat. Nabízet potom budeme jen plochy kvalitní,“ vyjmenovává Udo Müller kroky, jež provádějí i některé české subjekty zejména u nosičů formátu billboard. Velké formáty bude Ströer nabízet v sítích. „Zůstane samozřejmě zachována nabídka jednotlivých nosičů, sítě budou pro ambiciózní zadavatele šancí, jak se zviditelnit za příznivých podmínek,“ říká Udo Müller. Podle Klause Hoffmanna bude v tomto případě záležet na tom, zda do sítí budou zařazovány i nosiče ostatních provozovatelů
Síla srovnání
Další výzvou pro Stroër jsou masivní investice do marketingu a výzkumu trhu. „Zajímá nás srovnání výkonnosti outdooru s televizí, rozhlasem a printem,“ nastínil Udo Müller recept, jak zvýšit podíl venkovní reklamy v mediamixu.
Ströer byl dříve silný zejména ve velkoformátových nosičích. Nyní se mu kromě zisku práva na využití rozsáhlých komunálních ploch výrazně zvýšil tržní podíl v reklamě na dopravních prostředcích a především ve formátu citylight (z 5,46 % na 30,77 %). Dramaticky naopak nevidí vývoj berlínská společnost Wall, jeden z neúspěšných účastníků tendru na DSM. „Stále je rozhodující spíše kvalita než kvantita. Díky partnerství s JCDecaux máme v případě citylightů také co nabídnout,“ neváhá se ozvat předseda představenstva Hans Wall.

Zpracováno podle Media und Marketing

-sch-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.