Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Praha trvá na tom, že zákaz pochůzkové reklamy je v pořádku

Redakce MAM22. 1. 2004

Pražský magistrát trvá na tom, že zákaz takzvané pochůzkové reklamy je v jeho vyhlášce o tržním řádu v pořádku. Opačný názor však zastávají ombudsman, ministerstvo průmyslu a obchodu a nyní i vnitra. Zda bude zákaz při chystané změně z vyhlášky vypuštěn, je otevřená záležitost, řekl primátorův náměstek Rudolf Blažek (ODS).
Pochůzková reklama spočívá z tom, že lidé rozdávají kolemjdoucím letáky, které propagují různé akce, provozovny nebo služby. Další možností je, že nosí reklamní poutače.
Podle dřívějšího názoru ombudsmana nemá zákaz těchto činností oporu v živnostenském zákoně. Omezení platí od loňského července, ministerstva průmyslu i vnitra se tehdy k vyhlášce vyjádřila kladně. “Přes dřívější stanoviska se nyní ministerstva přiklonila k názoru, že by citovaná úprava měla být z tržního řádu odstraněna,” uvedl náměstek.
Pražský magistrát se k tomu zatím nechystá. Živnostenský zákon podle Blažka umožňuje obcím zakázat některé druhy prodeje zboží nebo poskytování služeb mimo provozovnu. “Nabízení vlastního a cizího zboží má charakter poskytování služeb,” uvedl náměstek. Město má pochyby také o rozporu zákazu pochůzkové propagace se zákonem o regulaci reklamy, dodal.
Podle Miloše Valáška z úřadu veřejného ochránce práv by však rozdávání letáků a nošení poutačů bylo zakázáno i potom, co by ustanovení z městské vyhlášky vypadlo. Šíření nevyžádaných propagačních materiálů, které obtěžuje, zakazuje právě zákon o regulaci reklamy, řekl již dříve ČTK. Připustil ale to, že postih by byl složitější. Úředníci by museli dokazovat, že reklama lidi skutečně obtěžuje.

×

Televize bez hranic se má v roce 2004 změnit

Starší článek

Reuters počítá s poklesem

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více