Podíl Novy na trhu se loni mírně snížil, ČT1 a Prima si polepšily

8. 1. 2004 08:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Celodenní podíl komerční televize Nova na trhu se loni snížil asi o 0,8 procentního bodu na 43,4 procenta. Ve stejné míře si naopak ve srovnání s předloňským rokem polepšil první program České televize (ČT), a to na 22,07 procenta. Prima zvýšila roční podíl na 20,58 z 20,33 procenta. ČT2 se snížil podíl na trhu na 7,6 z 8,7 procenta.
Vyplynulo to z informací Asociace televizních organizací (ATO) zpracovaných z peoplemetrového měření firmy Mediaresearch.
V roce 1998, což bylo první období, kdy po celý rok fungovaly peoplemetry, byl celodenní podíl Novy 51,6 procenta a postupem let měl s výjimkou roku 2001 klesavý trend. Z 26,5 procenta klesal i podíl ČT1, a to až do předloňského roku.
Naopak se dlouhodobě zlepšoval celodenní podíl Primy. V roce 1998 začal soukromý kanál na 11 procentech. ČT2 trvale osciluje mezi sedmi a osmi procenty, výjimkou byl rok 2002, kdy dosáhla podílu 8,7 procenta. Roste i podíl satelitních a kabelových kanálů, který se od roku 1998 zvýšil z 3,6 na 6,4 procenta.
Nápadnější jsou meziroční změny podílů na trhu v hlavním vysílacím čase. Oproti předloňskému roku si v něm Nova pohoršila téměř o tři procentní body na 45,1 procenta. Naopak podíl ČT1 se zvýšil na 25,6 z 22,9 procenta. Prima zvýšila podíl při večerním vysílání o tři desetiny na 19,3 procenta. Podíl ČT2 se v prime time oproti roku 2002 naopak snížil o více než půl bodu na 5,82 procenta, což je ale dlouhodobě spíše nadprůměrná hodnota. Satelitní a kabelové kanály si polepšily o 0,8 bodu na 4,2 procenta.
Nejsledovanějším pořadem roku 2003 se stal první díl seriálu Nemocnice na kraji města po dvaceti letech odvysílaný na ČT1. Zhlédly jej téměř čtyři miliony dospělých. Na prvním programu veřejnoprávní televize měly úspěch i Četnické humoresky, vidělo je až 2,6 milionu lidí. Ke komedii Jak dostat tatínka do polepšovny usedlo téměř 2,4 milionu lidí. Nadprůměrnou sledovanost si také dlouhodobě drží hlavní zpravodajská relace Události.
Na televizi Nova jsou v čele žebříčku sledovanosti Televizní noviny, loni je vidělo až 3,7 milionu lidí, vyplynulo z internetových stránek ATO. V lednu pořad ANNO 2002 zhlédlo 3,1 milionu lidí, stejně jako lednová Zlatíčka. Na dalších místech se objevily Tyjátr s 2,9 milionu a Všude samá devítka s 2,9 milionu diváků. O Vánocích usedlo ke speciálu soutěže Chcete být milionářem? 2,7 milionu a k filmu Pretty Woman 2,6 milionu dospělých diváků. Ze seriálů byla také úspěšná Kobra 11 a z filmů Andělská tvář či Černí baroni.
V televizi Prima vyhrál ve sledovanosti seriál Chlapci a chlapi, na který se dívaly až dva miliony lidí. Pohádka Tři oříšky pro Popelku si získala v listopadu asi 1,8 milionu diváků, jen nepatrně více než komedie Slunce, seno a pár facek. Zájmu se těšil i seriál Případ pro zvláštní skupinu, usedlo k němu až 1,7 milionu diváků.
Druhý program veřejnoprávní televize zaujal především sportem. Hokejové klání v rámci Mistrovství světa v ledním hokeji mezi Slovenskem a Českem vidělo v květnu 1,7 milionu hokejových fanoušků. Zaujalo také utkání mezi Českem a Ruskem a další klání hokejového mistrovství.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.