Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Podíl Novy na trhu se loni mírně snížil, ČT1 a Prima si polepšily

Redakce MAM8. 1. 2004

Celodenní podíl komerční televize Nova na trhu se loni snížil asi o 0,8 procentního bodu na 43,4 procenta. Ve stejné míře si naopak ve srovnání s předloňským rokem polepšil první program České televize (ČT), a to na 22,07 procenta. Prima zvýšila roční podíl na 20,58 z 20,33 procenta. ČT2 se snížil podíl na trhu na 7,6 z 8,7 procenta.
Vyplynulo to z informací Asociace televizních organizací (ATO) zpracovaných z peoplemetrového měření firmy Mediaresearch.
V roce 1998, což bylo první období, kdy po celý rok fungovaly peoplemetry, byl celodenní podíl Novy 51,6 procenta a postupem let měl s výjimkou roku 2001 klesavý trend. Z 26,5 procenta klesal i podíl ČT1, a to až do předloňského roku.
Naopak se dlouhodobě zlepšoval celodenní podíl Primy. V roce 1998 začal soukromý kanál na 11 procentech. ČT2 trvale osciluje mezi sedmi a osmi procenty, výjimkou byl rok 2002, kdy dosáhla podílu 8,7 procenta. Roste i podíl satelitních a kabelových kanálů, který se od roku 1998 zvýšil z 3,6 na 6,4 procenta.
Nápadnější jsou meziroční změny podílů na trhu v hlavním vysílacím čase. Oproti předloňskému roku si v něm Nova pohoršila téměř o tři procentní body na 45,1 procenta. Naopak podíl ČT1 se zvýšil na 25,6 z 22,9 procenta. Prima zvýšila podíl při večerním vysílání o tři desetiny na 19,3 procenta. Podíl ČT2 se v prime time oproti roku 2002 naopak snížil o více než půl bodu na 5,82 procenta, což je ale dlouhodobě spíše nadprůměrná hodnota. Satelitní a kabelové kanály si polepšily o 0,8 bodu na 4,2 procenta.
Nejsledovanějším pořadem roku 2003 se stal první díl seriálu Nemocnice na kraji města po dvaceti letech odvysílaný na ČT1. Zhlédly jej téměř čtyři miliony dospělých. Na prvním programu veřejnoprávní televize měly úspěch i Četnické humoresky, vidělo je až 2,6 milionu lidí. Ke komedii Jak dostat tatínka do polepšovny usedlo téměř 2,4 milionu lidí. Nadprůměrnou sledovanost si také dlouhodobě drží hlavní zpravodajská relace Události.
Na televizi Nova jsou v čele žebříčku sledovanosti Televizní noviny, loni je vidělo až 3,7 milionu lidí, vyplynulo z internetových stránek ATO. V lednu pořad ANNO 2002 zhlédlo 3,1 milionu lidí, stejně jako lednová Zlatíčka. Na dalších místech se objevily Tyjátr s 2,9 milionu a Všude samá devítka s 2,9 milionu diváků. O Vánocích usedlo ke speciálu soutěže Chcete být milionářem? 2,7 milionu a k filmu Pretty Woman 2,6 milionu dospělých diváků. Ze seriálů byla také úspěšná Kobra 11 a z filmů Andělská tvář či Černí baroni.
V televizi Prima vyhrál ve sledovanosti seriál Chlapci a chlapi, na který se dívaly až dva miliony lidí. Pohádka Tři oříšky pro Popelku si získala v listopadu asi 1,8 milionu diváků, jen nepatrně více než komedie Slunce, seno a pár facek. Zájmu se těšil i seriál Případ pro zvláštní skupinu, usedlo k němu až 1,7 milionu diváků.
Druhý program veřejnoprávní televize zaujal především sportem. Hokejové klání v rámci Mistrovství světa v ledním hokeji mezi Slovenskem a Českem vidělo v květnu 1,7 milionu hokejových fanoušků. Zaujalo také utkání mezi Českem a Ruskem a další klání hokejového mistrovství.

×

Auto Bild expanduje na sever

Starší článek

Skončilo dvoudenní zasedání Rady pro rozhlasové a televizní vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více