TITULEK30: OMD a MediaCom spojují nákup
Mediální agentury OMD Czech a MediaCom Praha zahajují vzájemnou obchodní spolupráci, která bude probíhat formou sdíleného nákupu médií. Vzniká tak čtvrtý mediální pool na českém trhu. „Hlavním důvodem pro toto rozhodnutí je především snaha o vytvoření protiváhy k stávajícím mediálním uskupením působícím na českém trhu a současně i výrazné zefektivnění celkových nákladů,“ uvedli zástupci vedení obou agentur Vladimír Zeman a Petra Pipková.
Dosavadní mediální sdružení představují Group MindShare Edge (Mediaedge:cia a MindShare), Media View (Starcom a Médea) a Magna Global (Universal McCann, PanMedia a Initiative Media). Podle žebříčku AKA sestaveného podle výše obratu za rok 2002 dosáhl tento ukazatel v případě OMD, první agentury v pořadí, výše 3,39 mld. Kč a v případě MediaComu 1,34 mld. Kč (sedmý v pořadí). Z první pětice mediálních agentur podle tohoto žebříčku tak samostatně nakupuje pouze Carat.