O cenách a strachu ze smrti

19. 1. 2004 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

TITULEK50: O cenách a strachu ze smrti

Úvodní citát, který je vypůjčený od Roryho Sutherlanda, člena mezinárodního panelu komunikační sítě Ogilvy, totiž velmi dobře pasuje k postoji řady lidí z marketingové komunikace při definici cílových skupin. A vzhledem k tomu, že minulý týden vydal Český statistický úřad konečnou verzi projekce populace České republiky do roku 2050, je dobré si této skutečnosti všimnout i jinak než jen jako krátké zprávy v novinách. Zpráva totiž naznačuje, že trend stárnutí populace výrazně nabere na obrátkách již v roce 2005, tedy za rok. A tak jsme připravili do tohoto čísla hlavní článek na téma: starší cílová skupina. Vychází z několika zahraničních studií a můžu Vám již nyní slíbit, že se k tomuto tématu budeme stále častěji vracet. Ze zkušeností ze zahraničí totiž víme, že přes veškeré předsudky právě tato cílovka má stále více peněz, které již nezašívá do matrací, ale investuje do sebe.

MEZITITULEK: A jak je to tedy s tou cenovou válkou?
Bohuslav Bohuněk se sešel s ředitelem jednoho z prodejních řetězců elektroniky nad tématem cenová válka. Důvodů, proč zrovna tento segment, bylo více. Od loňského vstupu Electro Worldu až po krach Electrocity, který se odehrál asi před čtrnácti dny. Rozhovor s Pavlem Slámou, ředitelem Datartu, je o to zajímavější, že tento muž popírá, že to, co se nyní děje na poli prodeje elektroniky, je cenová válka. Rozhodně zajímavý pohled, který stojí za přečtení. Už i proto, že vůbec není vyloučené, že podobný vývoj bude následovat také v jiných segmentech.
Rubrika Marketing připravila i další zajímavá témata. Radana Čechová vás na datových stránkách seznámí s výsledky výzkumu společnosti Weber Shandwick mezi výkonnými pracovníky komunikačních firem z žebříčku Fortune 500, který byl věnován komunikaci. Výsledky přitom jasně ukazují, že firmy si stále více uvědomují, že kromě dohledu akcionářů jsou i pod dozorem veřejnosti.

MEZITITULEK: Co dělat s tiskem?
Unie vydavatelů (UVDT) minulý týden prezentovala výsledky výzkumu, jak vnímají mediální agentury a zadavatelé postavení tiskových médií. Jeho výsledkům se v rozsáhlém článku na stránkách rubriky Média věnuje Martina Vojtěchovská. Zmíněný text však není určený zdaleka jen lidem z inzertních oddělení, ale úplně stejně se hodí mediálním plánovačům a dalším lidem z mediálních agentur. Z pohledu členů UVDT je pak dobře, že tato organizace vychází vstříc svým členům a dodává jim podklady pro argumentaci ve vztahu k médiím. Nezbývá než si přát, aby i jiná profesní sdružení vykazovala podobnou aktivitu ve vztahu ke svým členům.

šéfredaktor

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.