Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nemáte televizi? Tak to dokažte

Redakce MAM16. 1. 2004

Každá domácnost v zemi by podle představ vládní koalice měla platit koncesionářský poplatek České televizi nebo předložit ověřené prohlášení, že televizi nemá. Jedině tak by se mohla placení vyhnout.
“Shodli jsme se, že je třeba tu věc upravit. Mělo by se to dělat notářsky ověřeným čestným prohlášením, aby existovala nějaká závazná listina, která bude přezkoumatelná,” popsal včera po jednání zástupců vládních stran připravovanou úpravu zákona o koncesionářských poplatcích šéf poslanců KDU-ČSL Jaromír Talíř.
Podle odhadů České televize je nyní okolo čtyř set tisíc domácností, které měsíční poplatek 75 korun neplatí a veřejnoprávní televize tak ročně přijde o 360 miliónů korun.
Pokud vládní strany svůj plán prosadí, předpokládá se, že alespoň část neplatičů televizi přihlásí, protože nebudou chtít sepisovat čestné prohlášení. Za ověření pravosti podpisu na listině se přitom podle platné vyhlášky o odměnách notářům platí třicet korun.
Vládní politici chtějí svůj návrh zpracovat tak, aby nemohl být napaden, že je v rozporu s ústavou. Právnička Helena Chaloupková, která se specializuje na mediální právo, včera řekla, že princip tzv. “pozitivní fikce” – tedy v tomto případě předpoklad, že každý televizi má, je běžný, například v autorském, ale i například v rodinném právu.
Více peněz by ČT neměla získat očekávaným snížením počtu neplatičů. “Pro vládní koalici je kompromis, že by měla ČT zůstat reklama ve výši jednoho procenta a zvýšily by se koncesionářské poplatky na 95 korun měsíčně,” popsal včerejší dohodu koalice ministr kultury Pavel Dostál z ČSSD.
Připustil, že někteří poslanci sociální demokracie nejsou zvyšování poplatku nakloněni a mohli by jej blokovat ve sněmovně. Dodal, že vedení strany ale považuje jeho prosazení za zásadní.
ODS i KSČM jsou totiž proti. ODS chce, aby reklama z veřejnoprávní televize postupně zcela zmizela.


Hospodářské noviny, 16.1.2004, autor: Josef Kopecký
040116-01a ()

×

Zisk Yahoo! díky vysokým příjmům z reklamy stoupl o 62 %

Starší článek

Dodávky počítačů na trh loni stouply, nejlépe se vedlo Dellu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více