Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Mediaprint odstoupil od sporu se státem, arbitráž už nehrozí

Redakce MAM30. 1. 2004

Společnost Mediaprint & Kapa, která je jedním ze dvou tuzemských distributorů tisku, odstoupila od zamýšleného sporu se státem. České republice tak již nehrozí arbitráž, v jejímž rámci chtěl Mediaprint v krajním případě požadovat až pět miliard korun. Firma již nežádá ani 320 milionů korun v rámci mimosoudního vyrovnání. ČTK to dnes řekl spolumajitel Mediaprintu Ivan Kaufmann s tím, že dopis na ministerstvo financí firma odeslala tento týden.
Kaufmann sice trvá dál na tom, že stát firmu poškodil, nicméně firma podle něj krizi již překonala a nyní má předpoklady k růstu. Nechce se proto zbytečně pouštět do soudních sporů. Trh s distribucí tisku se v posledních měsících stabilizuje a míří k modelu výhradní distribuce. Mediaprint by se měl specializovat na rozvoz časopisů, dodal.
Mediaprint pohrozil státu arbitráží loni v květnu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) podle Kaufmanna způsobil Mediaprintu újmu, když zrušil své předběžné opatření na trhu distribuce tisku. V rámci půlroční lhůty na nalezení smíru, kterou pak strany prodloužily, ministerstvo financí požádalo ÚOHS o podklady k případu.
Na stažení požadavků na stát se podle Kaufmanna současní vlastníci Mediaprintu dohodli i s bývalým spolumajitelem, německým koncernem WAZ. Na 320 milionů korun měly představovat škody, které rozhodnutí ÚOHS Mediaprintu způsobilo. Pět miliard korun chtěli majitelé žádat v případě, že by opatření úřadu v důsledku vyústilo k likvidaci firmy.
Spor na trhu distribuce tisku vznikl koncem loňského roku, kdy několik významných vydavatelských domů krátce po sobě vypovědělo Mediaprintu smlouvy a začalo své tituly distribuovat přes konkurenční PNS. Vydavatelé tehdy výpovědi odůvodnili obavami z postupu Mediaprintu, který vydavatelství VLP v západních Čechách ze dne na den odmítl distribuovat 80 procent objednaného nákladu. ÚOHS přesun vydavatelů na popud Mediaprintu vyšetřoval. Největší tuzemské vydavatelské domy podezíral, že se dopustily zakázaného kartelu. Nejdříve ÚOHS vydal předběžné opatření, které vydavatelům přikazovalo nadále distribuovat přes Mediaprint. Následně ale opatření sám úřad zrušil, a tím podle Kaufmanna Mediaprint poškodil. Loni v dubnu úřad rozhodl, že se vydavatelé zakázané kartelové dohody nedopustili. Mediaprint se odvolal, ale neuspěl. V srpnu úřad své rozhodnutí, že vydavatelé kartel nevytvořili, potvrdil. Kaufmann se stal loni v první polovině října stoprocentním majitelem Mediaprintu, získal majoritní podíl od koncernu WAZ. Pár týdnů poté si 63procentní podíl v Mediaprintu rozdělila vydavatelství časopisů Hachette Filipacchi 2000, Mediacop, PK 62 spolu se spřízněným vydavatelstvím RF Hobby, StarPress a Stratosféra společně s Hearst-Stratosféra. Novým společníkem firmy se stal také dlouholetý člen vedení Mediaprintu Radek Vaňkát, který získal podíl pět procent. Kaufmann si ponechal 32 procent. Kaufmann od května také vydával deník Inpuls prostřednictvím svého vydavatelství Impuls ČR. Deník ale po několika měsících zkrachoval. Akcionáři PNS jsou zase někteří vydavatelé deníků. Podíly 27,02 a 26,27 procenta ve firmě drží Tabora B.V. (Ringier) a Mafra. Dalších 26 procent v PNS drží POL – Print Medien (VLP), Europress má 11,24 procenta a Sanoma Magazines Praha devět procent. Mediaprint měl dříve na tuzemském trhu distribuce tisku podle Kaufmanna padesátiprocentní podíl. Po přesunu vydavatelů k PNS měl na konci roku asi čtvrtinu trhu.

×

Popíjení doma již tolik neláká

Starší článek

V Německu poprvé po 15 letech stávkovali novináři

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více