Češi si docela rádi v soukromí domova otevřou láhev dobrého vína nebo sektu. Alkoholické nápoje považuje za běžnou součást životního stylu 78 procent z nich. „Bublinky“ si alespoň jednou v roce otevře 40 procent lidí, bílému vínu za stejné období holduje o čtyři procenta a červenému vínu o šest procent více milovníků tekutých hroznů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median.
Lidé, kteří v uplynulém roce pili šumivá, bílá nebo červená vína, odpovídali na otázku: „Kolik lahví jste vy osobně vypil(a) za minulý měsíc doma?“ Alespoň jednu láhev bílého či červeného vína vyprázdnila čtvrtina těch, kteří je pijí. Dvěma až třem lahvím bílého nebo červeného vína pohlédl na dno zhruba každý desátý konzument.
Zhruba 40 procent příznivců bílého vína vypilo za měsíc méně než jednu láhev a stejná byla situace i u vína červeného.
Spotřeba šumivých vín za bílými a červenými trochu pokulhává. Alespoň jednu láhev za měsíc „bouchlo“ 17 procent dotázaných milovníků sektu, dvě lahve si otevřelo sedm procent z nich. Zda více lahví sektu padne za oběť oslavám konce roku, průzkum nezjišťoval.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).