Mediální gigant Time Warner měl loni poprvé od fúze s AOL zisk

28. 1. 2004 14:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největší mediální společnost na světě Time Warner se loni poprvé od fúze s firmou America Online v roce 2001 ocitla v černých číslech. Čistý zisk činil 2,6 miliardy dolarů ve srovnání se ztrátou 100 miliard v roce 2002, což byl nejvyšší roční prodělek, který postihl jednotlivou firmu v historii USA.
V samotném posledním čtvrtletí loňského roku čistý zisk činil 638 milionů dolarů ve srovnání se ztrátou 44,91 miliardy dolarů, kterou v období říjen až prosinec 2002 způsobily odpisy v divizi America Online. Zisk na akcii se vyšplhal na 14 centů proti předloňské ztrátě 10,04 USD na akcii. Za oživením stála hlavně filmová divize a divize kabelové televize. Čtvrtletní příjmy se zvýšily o šest procent na 10,9 miliardy USD. Tržby vzrostly ve všech segmentech kromě divize America Online.
Time Warner ke konci minulého roku souhlasil s prodejem hudební divize Warner Music skupině vedené mediálním magnátem a bývalým šéfem firmy Seagram Edgarem Bronfmanem Jr. za 2,6 miliardy USD. Warner Music je čtvrtou největší nahrávací firmou na světě a je domovem například skupiny R.E.M. či zpěvačky Madonny, napsala agentura Reuters.
V portfoliu firmy Time Warner jsou například práva k vydávání časopisu People nebo vysílání seriálu Sex ve městě a filmů Pán prstenů či Matrix. Time Warner ovládá mimo jiné HBO a CNN a je provozovatelem druhého největšího systému kabelové televize v USA.
Správní rada společnosti se loni v září rozhodla, že firma vypustí z názvu první tři písmena AOL. Původní název společnosti vznikl po spojením internetové firmy America Online a mediálního podniku Time Warner. Tato fúze byla největší v americké historii.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.