Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

KPMG: Světový obchod s vínem ovládají potravinové řetězce

Redakce MAM29. 1. 2004

Světový obchod s vínem mají ve své režii velké potravinové řetězce, které kontrolují asi 50 procent prodeje. Naproti tomu zájem o nákup vín ve specializovaných prodejnách nebo přímo od výrobce klesá. Vyplývá to z výsledků studie, kterou zveřejnila poradenská společnost KPMG.
Možnost nákupu veškerého sortimentu na jednom místě je podle studie jedním z hlavních důvodů, proč se v letech 1995 až 1999 zvýšil podíl potravinářských řetězců na maloobchodním prodeji vína více než o 20 procent. O čtyři roky později již hypermarkety a supermarkety kontrolovaly 50 procent prodeje.
Podle průzkumu, který se uskutečnil v Austrálii, Kanadě, Spojených státech, Velké Británii a na Novém Zélandě, se trend v následujících letech nezmění. Naopak, potravinové řetězce budou z prodeje vína profitovat ještě mnohem více.
Hypermarkety a supermarkety vítězí hlavně díky rostoucímu zájmu lidí o pohodlné nákupy pod jednou střechou, zároveň si mohou dovolit nasadit relativně nižší ceny a pohotově reagovat na zvýšenou konzumaci vín v domácnostech. Tyto výhody specializované prodejny s vínem zákazníkům nenabídnou, přestože kvalita vín, jež nabízejí, je obvykle vyšší.
Ve prospěch návštěvy obchodních řetězců hovoří podle studie i to, že potraviny nakupují častěji ženy než muži. A právě pro ženy jsou řetězce, které nabízejí konzumní zboží, přijatelnější než specializované obchody s alkoholem.
Sílící pozici řetězců v obchodě s vínem přiznávají i zástupci menších producentů. “V Evropě skutečně narůstá prodej vína prostřednictvím potravinových řetězců,” řekl předseda Českomoravské vinohradnické a vinařské unie Jiří Sedlo. Přesto podle něj existují země, kde je kultura vína silně zažitá a kde mnozí spotřebitelé nakupují víno přímo u výrobce, například v Rakousku nebo v České republice. Tuto formu prodeje podle něj podporuje fakt, že téměř polovina spotřebovaného vína v Česku pochází z tuzemské produkce.
Podle analýzy českého ministerstva zemědělství z minulého roku se víno vyšších jakostí s tzv. přívlastkem v tuzemsku prodává většinou přímo do vinoték, specializovaných obchodů a restaurací. Naopak stolní a jakostní víno dominuje v supermarketech, často v krabicích nebo umělohmotných lahvích.
Malí a střední vinaři mají na rozdíl od velkých producentů většinou značně omezené možnosti se na trhu zviditelnit, protože nedisponují potřebnými financemi. Studie KPMG jim radí hledat nové distribuční cesty a prodávat víno konzumentům přímo ve vinném sklípku nebo i formou zásilkového prodeje na objednávku.

×

Licenční rada pro prodej podílu Martina Lengyela v TA3

Starší článek

Německý řetězec sexshopů chce koupit vydavatele Penthousu

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více