Kandidáty do Rady ČT lze sněmovně navrhovat do 30. ledna

15. 1. 2004 11:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Organizace, které mají zájem navrhnout sněmovně kandidáta do Rady České televize, to mohou udělat do 30. ledna. Lhůtu ve čtvrtek vyhlásil předseda dolní komory Lubomír Zaorálek.
Nový člověk by měl v televizní radě nahradit předsedu Obce spisovatelů Ivana Binara. Sněmovna ho v prosinci odvolala právě kvůli působení v čele spisovatelské obce, poslanci totiž dospěli k závěru, že se tím dostává do střetu zájmů.
Členové rady podle zákona o ČT nesmějí zastávat funkci v politických stranách a hnutích, společenských organizacích a sdruženích ani občanských iniciativách. Nesmějí také při výkonu své funkce v radě jménem těchto organizací vystupovat nebo působit v jejich prospěch. Binar ale podle místopředsedy komise pro sdělovací prostředky Petra Plevy (ODS) v médiích prohlásil, že v radě je proto, aby hájil zájmy Obce spisovatelů.
„Samozřejmě, že nemám pocit, že bych porušil zákon,“ řekl tehdy Binar. A pokud ano, tak je to zákon podivný, dodal.
Zákon o ČT předpokládá, že nominace do rady budou předkládat organizace a sdružení, které představují „kulturní, regionální, sociální, odborové, zaměstnavatelské, náboženské, vzdělávací, vědecké, ekologické a národnostní zájmy“. Nového člena rady vybere z jejich návrhů sněmovna.
Se svými nominacemi by se měly uvedené organizace obracet na zvláštní sněmovní výbor, který poslanci kvůli volbě televizní rady zřídili. Výbor bude například ověřovat, zda navržený kandidát splňuje podmínky pro členství v radě, což je třeba bezúhonnost.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.