Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Janeček: ČT spoří a propouští, v krizi ale není

Redakce MAM28. 1. 2004

Česká televize (ČT) radikálně snižuje počet externistů, v prvním pololetí propustí dalších 200 lidí, zruší místo finančního ředitele a sama si bude vybírat koncesionářské poplatky. Ředitel ČT Jiří Janeček 28. ledna mimo jiné těmito argumenty přesvědčoval poslance z kulturního výboru, že veřejnoprávní televize spoří, kde může. Současně ale prohlásil, že ČT není v krizi a nemusí se zadlužovat.
Sněmovna má v únoru rozhodovat o zvýšení televizních poplatků, které od roku 1997 činí 75 korun měsíčně. Zejména poslanci ODS hospodaření ČT dlouhodobě kritizují a říkají, že dokud nebudou vědět, že televize neutrácí zbytečně, růst poplatků nepodpoří. Kateřina Dostálová (ODS) uvedla, že ani Janečkova dnešní slova tento názor nemění. Poslanci stále nemají písemný materiál, ze kterého by úspory jasně vyplývaly, řekla. V rozhovoru s novináři dodala, že čas na zvýšení poplatků nastane možná později. ODS ale podle ní nikdy netvrdila, že si nepřeje existenci veřejnoprávních médií, naopak, jsou to prý právě tato média, která mají “největší potenciál nezávislosti”.
Janeček poslancům mimo jiné také řekl, že zaměstnance budou víc motivovat platy, protože ČT zvýší pohyblivou složku mezd na úkor pevné. Obecně má podle něj platit, že čím vyšší postavení, tím menší podíl bude tvořit pevná složka platu. V příštích dnech bude uzavřena kolektivní smlouva, uvedl.
Ředitel ČT rovněž zopakoval, že televize si chce sama vybírat poplatky, zatímco nyní to pro ni dělá Česká pošta. Televize si od změny slibuje zlepšený výběr poplatků. Tímtéž problémem se zabývají i poslanci. Ve sněmovně je i návrh, který princip výběru poplatků výrazně mění a považuje v zásadě za plátce každou domácnost, ať už televizní a rozhlasový přijímač má, nebo ne.
Janeček také uvedl, že zrušil funkci ředitele sekretariátu a že od února naopak zřídí místo obchodního ředitele, který bude mít za úkol zvýšit výnosy ČT. Televize rovněž omezuje spolupráci s externími firmami, dodal.
Od září do konce loňského roku podle něj ČT nad plán ušetřila 100 milionů, letos uspoří dalších 50 milionů. Úspory vyplývající z propouštění zaměstnanců se projeví až v roce 2005, řekl.
Veřejnoprávní televize nyní zaměstnává necelé tři tisícovky lidí a její roční rozpočet je zhruba čtyřmiliardový, tvoří ho především příjmy z koncesionářských poplatků. ČT již dříve ve snaze uspořit zrušila některé pořady, například cyklus Šumná města a soutěž O poklad Anežky České

×

Komerční TV ve střední Evropě

Starší článek

Mediální gigant Time Warner měl loni poprvé od fúze s AOL zisk

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více