Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Do Česka se po čtyřech letech vracejí turisté

Redakce MAM19. 1. 2004

Česko začali opět více vyhledávat zahraniční turisté. Poprvé po čtyřech letech přijelo do země více turistů než předchozí rok.
Ve třetím čtvrtletí 2003 přijelo do republiky přes dva milióny cizinců, což představuje meziroční nárůst o 28 procent.
Přestože je srovnání s rokem 2002 nepřesné, protože tehdy návštěvu poznamenaly záplavy, nejnovější údaje jasně dokládají zvyšující se zájem turistů. Celkově za tři čtvrtletí loňského roku do Česka přijelo o 3,7 procenta více turistů. Vyplývá to ze zprávy, kterou v pátek zveřejnila vládní agentura Czechtourism.
Podle propočtů agentury tu v letních měsících zahraniční hosté utratili přibližně 31 miliard korun. Pro srovnání, v roce 2001 to bylo asi 26 miliard.
“Odhaduji, že za třetí čtvrtletí meziročně stouply nejen absolutní devizové příjmy z cestovního ruchu, ale v přepočtu na jednoho cizince zde také více utrácejí,” říká ředitel Czechtourismu David Gladiš.
Důvodem většího zájmu turistů o Česko je především celosvětové oživení turistiky, ale i trvale rostoucí zájem cizinců o naši zemi. “V posledním roce do Česka jezdí například řada lidí, kteří chtějí poznat budoucí spoluobyvatele Evropské unie,” tvrdí Gladiš.
Výrazný zájem v porovnání s předchozími roky mají především Britové a Holanďané. O Česko má však v posledním roce zájem také více Japonců a Číňanů.
“Japonce láká především historie a vážná hudba,” uvedl v minulosti Tomio Okamura, ředitel mezinárodní cestovní kanceláře Miky Travel, která se specializuje na příjezdovou turistiku Japonců.
Největší zájem mají návštěvníci stále o Prahu, Karlovy Vary a Český Krumlov.
Podle odhadů agentury bude v tomto roce oživení cestovního ruchu pokračovat. “Příjezdy zahraničních turistů by se mohly zvýšit o deset až dvanáct procent,” odhaduje Gladiš.
“Již minulý rok jsme zaznamenali vyšší poptávku zahraničních turistů. Domnívám se, že tento trend bude pokračovat i letos,” říká marketinkový ředitel Čedoku Tomáš Brejcha.
Podmínkou většího zájmu o Česko je podle expertů větší známost země v cizině. “Je nutné naši zemi více propagovat,” tvrdí ředitel incomingu cestovní kanceláře Atis Josef Ryljak.
“Budeme od letošního jara republiku prezentovat na prestižních televizních stanicích BBC a CNN,” říká tajemnice agentury Czechtourism Hana Čermáková.


Hospodářské noviny, 19.1.2004, autor: Hana Vorlíčková


Odkud přicházejí turisté do Česka

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 3. týden 2004

Starší článek

Šéfredaktora Respektu zbili dva neznámí útočníci

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více