Díkůvzdání za 1,7 miliónu dolarů: Přátelé si vydělají!
Celosvětově populární sitcom o skupině v New Yorku žijících třicátníků Přátelé letošní desátou sezónou definitivně končí. Televizní síť NBC nyní v USA vysílá jeho závěrečnou sérii. Ta vyvrcholí velkolepým devadesátiminutovým finále, v němž se šestice přátel, tedy Rachel, Monica, Phoebe, Joey, Chandler a Ross, sejde u slavnostní večeře ke Dni díkůvzdání. A o tom, že se jim krocaní hody vyplatí, již teď není pochyb. Každý z představitelů totiž za finální epizodu inkasuje přes 1,7 miliónu dolarů.
Producenti si takový honorář pro herce mohou dovolit. Poslední epizoda se totiž stane pro tvůrce i společnost Warner Brothers Television komerčním triumfem – počítá se s rekordní sledovaností i značným ziskem za prodej reklamního času.
“Půlminutová reklama v poslední epizodě přijde inzerenta na dva milióny dolarů,” uvedl Jeff Zucker, šéf redakce zábavy NBC. Reklama během staršího, řadového dílu přitom stojí polovinu. “Přesto už je veškerý reklamní čas prodán už nyní, zájem byl obrovský,” řekl Zucker britské BBC.
Závěrečná epizoda se podle ITV.com natáčí právě v těchto dnech, vysílat se bude v listopadu letošního roku, přímo na Den díkůvzdání. Očekává se, že k ní v USA zasedne přes 40 miliónů televizních diváků.
Ze sitcomu, který posbíral desítky prestižních cen včetně televizních Emmy a několika Zlatých glóbů, však NBC hodlá těžit i po jeho skončení. Koncem minulého roku totiž vedení oznámilo, že připravuje tzv. spin-off sérii, která na Přátele naváže.
Hlavním hrdinou pokračování má být druhořadý herec Joey Tribbiani, kterého v seriálu ztělesnil Matt LeBlank.
Přátelům se daří i v Česku, kde je vysílá první kanál České televize. Každý týden se na ně podívá průměrně 570 tisíc lidí, čtvrtina všech, kteří mají během úterního podvečera zapnutou televizi.
Hospodářské noviny, 22.1.2004, autor: (iz)