Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Digitalizace v Rakousku

Redakce MAM15. 1. 2004

Rakouský regulátor telekomunikací a médií (v Rakousku je to jeden úřad) nedávno zveřejnil upřesněnou koncepci digitalizace. Je zajímavé se podívat, jak k složitému problému přistupují u sousedů, s nimiž máme hodně společného.
V okamžiku, kdy se pozemní digitální vysílání stalo aktuální, připravil regulátor ve spolupráci s vládou a s ostatními zúčastněnými subjekty podrobný koncept digitalizace. Zahrnuje období od experimentálního vysílání do vypnutí analogově šířených programů a úplného přechodu na digitál, tedy od roku 2003 do 2010-2012.
V Rakousku jen 16 % domácností přijímá televizi výlučně po zemi, ostatní mají satelit a kabel. Ovšem ty domácnosti, které mají analogové satelitní přijímače, přijímají veřejnoprávní ORF a komerční ATV+ také z pozemních vysílačů, protože kvůli autorským právům jsou tyto programy z družice šířeny pouze digitálně a zakódovaně. To znamená, že se konverze “na digitál” bude týkat víc než 50 % rakouských domácností.
Koncepce je rozvržena do čtyř kroků: v prvním kroku (2003-2005) bude probíhat koordinace frekvencí, spustí se experimentální vysílání v Grazu a připraví se vypsání licence na provozovatele digitálních sítí v roce 2005. Ve druhém kroku (2006) budou držitelé licence na síť budovat “ostrůvky” digitálního pokrytí v hustě osídlených aglomeracích, aby rok po udělení licence bylo 60 % obyvatel pokryto digitálním signálem. Současně se bude revidovat koncepce digitalizace. Ve třetím kroku (2007-2010) se budou postupně digitalizovat jednotlivé spolkové země (je jich celkem 7) a vypínat v nich analogové vysílání.
Koncepce předpokládá, že souběh analogového a digitálního vysílání poběží nejdéle půl roku až rok! Znamená to obrovskou úsporu veřejných výdajů. Ve čtvrtém kroku by se v Rakousku mělo provozovat 5-6 digitálních sítí (20-24 programů). Plánují jednu stacionární síť s víc než 90% pokrytím, 2-3 stacionární s 70% pokrytím, jednu 40% mobilní. Další podle okolností a hospodářských možností.

Ekonom, 15.01.2004, Autor: (VZ)

×

Limity reklamy na ČT

Starší článek

Seznam koupil od Computer Pressu Volna-mista.cz

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více