Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

CNN bude vysílat reklamu na Česko

Redakce MAM28. 1. 2004

Česká republika se snaží ve světě budovat svou “značku”. Zaplatila proto šest set třicetisekundových spotů na čtyřech celoevropských kanálech. Od dubna do května je uvedou televize CNN, BBC, Eurosport a Discovery.
“Odhadem podle průměrných cen podobných spotů přijde takto silná marketinková kampaň na 60 miliónů korun,” uvedl šéfredaktor časopisu Marketing a Média Daniel Köppl.
Reklamu televizím zadala vládní agentura Czech Tourism. “Naším úkolem je prezentovat Českou republiku z hlediska cestovního ruchu, což ale vlastně znamená propagovat zemi jako celek,” říká ředitel agentury David Gladiš.
Česká republika však zaostává za svými konkurenty. Země jako například Maďarsko či Chorvatsko již své propagační spoty na evropských kanálech vysílaly. Nyní se soustřeďují na samotnou nabídku průmyslových výrobků a budování dobrého jména značky země. Hledají vhodná průmyslová odvětví, která by bylo možné označit pro ně za typická.
Chtějí tak spotřebitele ve světě přesvědčit, že jejich produkty v dané oblasti jsou tradiční a kvalitní. Státy se tak snaží podporovat domácí společnosti při vývozu.
Příkladem úspěšně vytvořeného vnímání státu je Španělsko. Buduje si pověst ideálního místa pro trávení letní dovolené. Logo slunce pro jeho reklamní kampaň vytvořil známý malíř Joan Miró. Heslem pak bylo Vše pod sluncem! Španělsko také využilo všech významných událostí pro propagaci turistického ruchu. Mezi nejvýznamnější patřila olympiáda v Barceloně.
Proces propagace státu, z něhož potom profitují domácí firmy, však může probíhat také obráceně. Nejdříve se stane proslulou některá domácí firma a na jejím úspěchu stát vybuduje svou strategii.
Příkladem je Finsko. “Před deseti lety by o Finsku lidé řekli možná zima nebo sob. Dnes je díky společnosti Nokia zemí, jejíž jméno je spojeno s moderními technologiemi,” uvedl kanadský marketinkový odborník Martin Lindstrom.

Hospodářské noviny, 28.1.2004, autor: Adam Junek

×

Značkové zboží má v Číně a Indii úspěch

Starší článek

Dva zaměstnanci CNN zabiti v Iráku, další zraněn

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více