Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Český rozhlas požádal o přidělení kmitočtů na digitální vysílání

Redakce MAM21. 1. 2004

Český rozhlas požádal Český telekomunikační úřad (ČTÚ) a Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) o kmitočty na digitální vysílání. Informoval o tom René Zavoral z oddělení komunikace rozhlasu. Chystaná digitalizace vysílání elektronických médií slibuje zlepšení kvality přijímaného signálu a spolehlivost příjmu. Návrh koncepce digitalizace dokončila ministerstva informatiky a kultury spolu s RRTV a ČTÚ v těchto dnech. První licence na digitální vysílání by měly být uděleny letos.
“Žádost ČRo vychází ze současných technických možností,” podotkl Zavoral. Celoplošná síť ve 12. kanále založená na technologii T-DAB (Terrestrial Digital Audio Broadcasting) není v Česku dosud zkoordinována, ČRo proto žádá o příděl kmitočtů na regionální šíření digitálního rozhlasového vysílání.
V rámci celoplošného vysílání ale ČRo žádá o vyhrazené části datového toku v DVB-T (Digital Video Broadcasting Terrestrial), a to ve stejné síti, v níž by vysílala Česká televize. Doprovodné služby, například pro lidi v tísni, těžké sociální situaci či doprovodné zpravodajské služby, by pak podle Zavorala chtěly instituce provozovat společně, aby mohly být vázány na televizní i rozhlasové programy. Digitalizace umožňuje vysílání více televizních, ale i rozhlasových programů na omezeném počtu kmitočtů. Technologie zároveň umožní nabídku doprovodných služeb od kvalitního grafického teletextu po telebankovnictví.
Nevýhodou jsou zejména náklady na přídavná zařízení potřebná k příjmu signálu, tzv. set top boxy, a rovněž náklady na přechod sítě pozemních vysílačů na digitální technologii. Média budou muset v době několikaletého přechodu vysílat jak digitálně tak analogově, což pro ně bude znamenat výlohy navíc.

×

Uživatelé internetu nechtějí vtíravé reklamy

Starší článek

Šéf ČT se sešel s reportéry kvůli Sazce, obě strany stojí na svém

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více