Český rozhlas požádal o přidělení kmitočtů na digitální vysílání

21. 1. 2004 08:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

DPD s agenturou Realness uspěly na evropských SABRE Awards

Ze 13 nominovaných českých projektů v evropské PR soutěž SABRE Awards získala cenu kampaň cílená na kurýry DPD.

Reklama
SDG

Český rozhlas požádal Český telekomunikační úřad (ČTÚ) a Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) o kmitočty na digitální vysílání. Informoval o tom René Zavoral z oddělení komunikace rozhlasu. Chystaná digitalizace vysílání elektronických médií slibuje zlepšení kvality přijímaného signálu a spolehlivost příjmu. Návrh koncepce digitalizace dokončila ministerstva informatiky a kultury spolu s RRTV a ČTÚ v těchto dnech. První licence na digitální vysílání by měly být uděleny letos.
„Žádost ČRo vychází ze současných technických možností,“ podotkl Zavoral. Celoplošná síť ve 12. kanále založená na technologii T-DAB (Terrestrial Digital Audio Broadcasting) není v Česku dosud zkoordinována, ČRo proto žádá o příděl kmitočtů na regionální šíření digitálního rozhlasového vysílání.
V rámci celoplošného vysílání ale ČRo žádá o vyhrazené části datového toku v DVB-T (Digital Video Broadcasting Terrestrial), a to ve stejné síti, v níž by vysílala Česká televize. Doprovodné služby, například pro lidi v tísni, těžké sociální situaci či doprovodné zpravodajské služby, by pak podle Zavorala chtěly instituce provozovat společně, aby mohly být vázány na televizní i rozhlasové programy. Digitalizace umožňuje vysílání více televizních, ale i rozhlasových programů na omezeném počtu kmitočtů. Technologie zároveň umožní nabídku doprovodných služeb od kvalitního grafického teletextu po telebankovnictví.
Nevýhodou jsou zejména náklady na přídavná zařízení potřebná k příjmu signálu, tzv. set top boxy, a rovněž náklady na přechod sítě pozemních vysílačů na digitální technologii. Média budou muset v době několikaletého přechodu vysílat jak digitálně tak analogově, což pro ně bude znamenat výlohy navíc.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.