Britští vydavatelé začali bojovat o muže
Dosud se mediální stratégové zaměřovali hlavně na boj o ženy a o mladé. V Británii se nyní ovšem rozhořel ostrý souboj dvou vydavatelských skupin o peněženky mužů. Krátce po sobě začínají vycházet dva magazíny zaměřené právě na tuto část trhu: Nuts a Zoo Weekly.
Podle zdrojů v odvětví plánují jak společnost IPC (vydavatel Nuts), tak Emap (Zoo Weekly) vydat na rozjezd svých týdeníků kolem osmi milionů liber (asi 360 milionů korun). IPC dokonce prý urychlil své vydavatelské plány, aby Emap předběhl a přišel do trafik se svou nabídkou první. Do konce roku chce mít každý časopis po 150.000 čtenářů.
Ačkoli Nuts je oficiálně zaměřen poněkud “výše”, jeho stránky naznačují, že se šéfredaktor spolehl na odvěký tahák – spoře oděné přitažlivé mladé dámy. Modelky ve spodním prádle či plavkách jsou rozestřeny na mnoha stránkách a prakticky celým časopisem, i když vydavatelství oficiálně uvádí, že usiluje o časopis, který by mohli číst otcové se syny.
Patrně tuto zásadu realizuje také tím, že všechna ňadra jsou zahalená – na rozdíl od časopisu Zoo. “Na troše nahého masa není nic špatného,” řekl listu The Times šéfredaktor Zoo Weekly Paul Merrill. Podle The Times vychází Zoo Weekly pod heslem: “Pivo, ňadra a fotbal.”
Hned za hojnou dávkou ženských fotografií zařazují časopisy pochopitelně výživné pasáže o fotbalu. Nechybí rychlé a obří automobily a v případě Nuts mnoho snímků zbraní a technických novinek a článků o nich. Podle jeho šéfredaktora mají muži bez ohledu na věk pořád stejné zájmy.
Podobně jako u ženských časopisů je mužská “formulka” založena na množství barevných fotografií. Nechybí ani televizní program, uzpůsobený pro muže, tedy se zvýrazněnými zejména sportovními pořady.