Dovozce alkoholických nápojů Allied Domecq (AD) na českém trhu končí. Distribuci všech jeho značek v ČR a SR převezme od 1. února společnost Stock Plzeň-Božkov. Informaci M&M potvrdil generální ředitel společnosti Stock Plzeň-Božkov Martin Petrášek. Ten zároveň uvedl, že lídr českého trhu alkoholických nápojů se bude starat i o marketingové aktivity jednotlivých značek. Do portfolia společnosti Stock Plzeň-Božkov tak přibudou např. Ballantine’s, Beefeater, Malibu, Teacher’s, Kahlua nebo Courvoisier. Vyjádření generálního ředitele AD Jose Sedana k tomuto kroku se nepodařilo získat.
Allied Domecq zároveň minulý týden zrušil všechna výběrová řízení na reklamní a PR agenturu, která vypsal v závěru loňského roku, a to těsně před vyhlášením vítězů. Reklamu na značky Allied Domecq zajišťuje britská pobočka sítě Publicis. Na českém trhu je ještě do září připravovala agentura Bates (nyní BI Praha/Red Cell). Stálou PR agenturu po krachu Mozaic Strategic Communication firma neměla. Reklamní aktivity pro plzeňskou likérku dlouhodobě zajišťuje agentura Young & Rubicam, nákup mediálního prostoru Vizeum a PR aktivity 4Jan.
Marketing & Media, 19.1.2004, autor: Radana Čechová, Bohuslav Bohuněk