Agropol hledá agenturu pro novou značku
Agropol, jedna z největších ryze českých firem v oblasti agronomie, si vybírá reklamní agenturu. Podle informací M&M by měla mít vítězná agentura na starosti propagaci nové značky, s níž se hodlá Agropol, dosud zaměřený především na B2B komunikaci, obrátit na drobné spotřebitele. Společnost podniká hlavně v oblasti obilovin, výroby krmných směsí, zpracování a výroby potravin z drůbežího masa. Právě tohoto segmentu trhu by se měla nová značka výrobků týkat. Agentura rovněž provede konsolidaci všech dosavadních marketingových aktivit firmy. Agropol pozval do tendru deset blíže nespecifikovaných agentur, čtyři fullservisové, tři kreativní shopy, dvě mediální a dvě PR agentury. Jediným známým účastníkem je Leo Burnett, jenž z tendru minulý týden odstoupil. Výběrové řízení má mít dvě kola, zatím probíhá první. Reklamní agentury, které ve výběrovém řízení neuspějí, dostanou od Agropolu skicovné. Fullservisové 25 tisíc korun, kreativní shopy 10 tisíc, mediální a PR agentury nedostanou nic. Agropol dosud s žádnou reklamní agenturou nespolupracoval, v roce 1997 si však najal Ogilvy CID, jež vytvořila novou korporátní komunikaci všech firem patřících do holdingu. Agropol zastřešuje společnosti rozčleněné do tří samostatných divizí: tradingové (Agropol Trading, Agropol Chem a Agropol Servis), divize agrocenter (Agrona, Belagra, Cerea, Doagra, Grana, Obila, Primagra, Proagro a Tagrea) a divize zpracování drůbeže (Jihočeská drůbež, Moravskoslezské drůbežářské závody PROMT a Intergal Vrchovina).
Marketing & Media, 26.1.2004, autor: Jindřich Jirásek