Zelená pro pretesty

8. 12. 2003 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

TITULEK50: Zelená pro pretesty
Jejich nespornou výhodou je velice přesný odhad úspěšnosti kampaně, která je ještě ve stadiu plánování. Na německojazyčném trhu přicházejí s novou aplikací tohoto řešení hamburské společnosti Jost von Brandis (JvB) a Posterscope Deutschland (PD).

MEZITITULEK: Silné panely
Společnost JvB spolupracuje s kolínských výzkumným institutem ABH, PD se zase může opřít o panel institutu Forsa se 14 tisíci osobami v rozmezí 14 až 65 let. V obou případech bylo vybráno podle přesně zadaných kritérií 200 návštěvníků nákupních center a pěších zón. Účastníci obou pretestových panelů porovnávají uvažované motivy, v případě PD dokonce přímo ve svých domovech pomocí ovládacího zařízení připojeného k televizi. V prvních dvou fázích jde o zapamatování klíčového motivu a obsahu sdělení, v třetí části testu respondenti jednotlivé ukázky a jejich poselství hodnotí samostatně vlastními slovy.

MEZITITULEK: Spolehlivé prognózy
Výsledky testů jsou k dispozici během jednoho (PD) nebo dvou (JvB) týdnů. „Samotní typičtí pasanti zajistí redukci chyb zejména v oblasti kreativity kampaní. U velkého množství reklamních panelů totiž dnes pozorujeme přesycení informacemi a v důsledku toho nižší efektivitu sdělení,“ vysvětluje výhody obchodní ředitelka PD Ines Kossin. „Často záleží na zdánlivých maličkostech, jako např. na umístění loga inzerenta nebo velikosti písma, a venkovní reklama pak má mnohem menší účinnost, než by mohla mít,“ doplňuje obchodní ředitel JvB Udo Schendel. Přestože výsledky pretestu nezaručí kampani automatický úspěch, má zadavatel po ruce velice potřebné informace, zejména o motivech, které je nutno již předem vyloučit.

MEZITITULEK: Nebojí se srovnání
Cenově se od sebe jejich nabídka příliš neliší. PD si test několika motivů uvažované kampaně cení na 2500 eur, konkurent avizoval přibližně stejnou částku. „Cena se dále odvíjí od toho, zda zákazník naše služby využívá častěji a intenzivně, nebo jen jako jednorázové externí úkony,“ vypočítává Udo Schendel, podle něhož je v této fázi důležité, aby se pretesty prosadily jako stabilní postup v plánování zadavatelů a jejich agentur. Pro doladění nedostatků i zjištění, která z metod lépe splňuje podmínky zadavatelů, chtějí oba subjekty přistoupit na málo vídaný krok – podstoupit přímou konfrontaci prostřednictvím pretestu kampaně pro identického klienta.

Zpracováno podle časopisu Plakativ.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.