Walt Disney kupuje další příběhy večerníčku „A je to!“

8. 12. 2003 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Česká animovaná tvorba pro děti zaznamenává ve světě komerční úspěch. Po příznivém ohlasu první série příběhů dvou sympatických kutilů Pata a Mata na obrazovkách kabelové televize Fox Kids diváci ve vybraných evropských zemích uvidí další pokračování. Fox Family Worldwide, kterou ze 75 procent vlastní nadnárodní zábavní koncern Walt Disney, by chtěla nakoupit od Ateliérů Bonton Zlín dalších více než 20 dílů nové série, která se dosud nedostala do vysílání ani v České republice.
„V současné době jednáme o nákupu dílů „A je to!“, které se nacházejí ve výrobě. To znamená, že se dosud neobjevily v žádné televizi,“ potvrdil informaci Robin Bayley, ředitel marketinku Fox Kids pro střední a východní Evropu, Střední východ a Řecko. „Seriál by se měl na našich obrazovkách objevit v České republice. Kromě toho uvažujeme o zakoupení práv i pro Slovensko, Maďarsko, Polsko a Řecko,“ dodal Bayley, který neupřesnil finanční částku, kterou program Fox Kids hodlá za Pata a Mata zaplatit.
První sérii večerníčku s postavičkami Pata a Mata televize nakoupila po zhruba ročním jednání v únoru letošního roku. Jednalo se o 26 dílů, jenž vznikly v 70. let v bývalém Československu. „Pat a Mat jsou roztomilým seriálem, oblíbeným u dětí i u jejich rodičů. Proto byl pro nás ideální akvizicí,“ uvedl v květnu v Prague Business Journalu programový ředitel Fox Kids Phil Sissons. „Pat a Mat jsou příkladem bohaté tradice české televizní tvorby pro děti. Strategií Fox Kids je vždy kombinovat lokální obsah s osvědčenými mezinárodními pořady,“ dodal Bayley.
Zájem Disneyovy kabelové stanice se však neomezuje pouze na seriál „A je to!“. „Chtěli bychom nakoupit i další české večerníčky. Již máme několik tipů, z logických důvodů nemohu prozradit jejich jméno,“ řekla marketinková konzultantka Fox Kids Veronika Tamchynová.
Dětské večerníčky patří k atraktivnímu vývoznímu artiklu i v případě České televize. Jak uvedla vedoucí tiskového oddělení, v posledních letech se veřejnoprávní televizi podařilo prodat do zahraničí okolo dvaceti kreslených, hraných nebo animovaných seriálů pro děti. K těm nejúspěšnějším patřily série Méďové, které se prodaly do Lotyšska, Rumunska, Slovinska a Německa. Zájem byl i o večerníček Pohádky z mechu a kapradí, jež zakoupily televize z Polska, Maďarska a Rumunska.

Hospodářské noviny, 8.12.2003, autor: Aleš Borovan

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.