Významná německá reklamní agentura DSM změní majitele
Významná německá reklamní agentura Deutsche Städte-Medien (DSM) změní majitele. Její nynější vlastníci oznámili, že agenturu prodají menšímu rivalovi Ströer AG za 270 milionů eur. DSM je největší firmou na německém trhu venkovní reklamy.
Ströer ohlášeným krokem získává navrch nad konkurencí amerických mediálních firem Viacom a Clear Channel i nad investiční společností Apax Partners, která se spojila s reklamní divizí německých železnic Deutsche Bahn.
Převzetí bude financovat Cerberus European Investments, divize newyorské investiční společnosti Capital Management LP. Prodávajícími jsou zastupitelstva 28 německých měst, která se chtějí DSM zbavit, aby si vylepšila rozpočty po propadu příjmů z daní za slabého hospodářského růstu.
Zdroje blízké jednáním o prodeji prozradily, že zastupitelstva chtěla za DSM získat celkem 400 milionů eur. Podle ekonomů byl však tento požadavek nereálný vzhledem ke slabé kondici německé ekonomiky. Podle zprávy DSM by zisk z prodeje po splacení dluhů mohl dosáhnout 220 milionů eur.
Agentura DSM v minulém roce vytvořila tržby zhruba čtvrt miliardy eur. Po převzetí DSM se Ströer stane třetím největším prodejcem reklamy na billboardech a pouličních poutačích v Evropě.
Podobné zprávy
