Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Vysílání hokeje brzdí další nová podmínka Sazky

Redakce MAM9. 12. 2003

Televizním přenosům z hokejového mistrovství světa v Praze stojí v cestě nová podmínka společnosti Sazka.
Z pozice vlastníka budované sportovní arény zablokovala minulý týden na schůzce s organizátory šampionátu cestu televizního signálu ven z haly do další distribuční sítě. Volnou ponechala jen jednu trasu přes své vlastní studio a soukromé přenosové kabely. Za tuto předávku signálu však Sazka požaduje další peníze.
“Byli jsme domluveni, že na venkovním parkovišti bude mít Česká televize zaparkované přenosové vozy, ze kterých se bude signál předávat dál na satelit. Teď ale Sazka přišla se změnou stanoviště a ve svých plánech přesunula vozy do podzemních garáží pod tréninkovou halou, odkud se na satelit vysílat nedá,” uvedla Michaela Drobná z organizačního výboru šampionátu.
Od minulého týdne, kdy Hospodářské noviny jako první na problémy s hokejovými přenosy upozornily, to je už druhý krok Sazky, který vysílání zápasů v televizi komplikuje.
Nejprve Sazka České televizi oznámila, že si nemůže kamery, studio a přenosové vozy propojit vlastními kabely, ale že musí využít pevnou kabeláž zabudovanou do konstrukce haly. Podle televize požaduje Sazka za tuto službu desítky miliónů korun, což loterijní společnost nepopřela.
Aniž by se tento problém podařilo vyřešit, musí pořadatelé vzápětí řešit nový. Ať už by televize vyrobila signál jakýmkoliv způsobem, nemá ho z přenosových vozů odstavených do podzemí jak předat dál. “Sazka vše vysvětluje jako změnu filozofie vedení kabelů v aréně. Signál pořízený uvnitř se nejprve přenese do sídla Sazky, odtud poputuje k vysílačům na Strahov a teprve tam si ho bude moci odebírat ten, kdo ho potřebuje. Samozřejmě, že za toto vše chce Sazka další peníze,” říká Drobná.
Jan Vala, který zastupuje správce haly, nechtěl přesun televizní techniky do suterénu komentovat. “Všechno to je věc dalšího jednání. K těmto speciálním věcem se nemohu vyjadřovat.”
Avšak minulý týden, když Sazka odstavení přenosových aut teprve plánovala, prezentoval Vala podzemní parkování jinak. “Provoz arény je na špičkové úrovni. Televizní technika zajede do suchých, vyhřátých a zabezpečených garáží,” chválil arénu Vala. O tom, že se tím ale zároveň vyvíjí tlak na povinné využití placené služby, však nehovořil.
Novým požadavkem na povinnou trasu signálu přes soukromé linky Sazky jsou pracovníci televize zaskočeni. “Když pominu cenu, tak se dostáváme do nebezpečné situace i tím, že signál, za jehož výrobu odpovídáme, předáváme dál kanálem, nad kterým nemáme žádnou kontrolu,” upozorňuje pracovník seznámený s přípravou vysílání.
Oficiálně Česká televize uvedla, že omezující požadavky odmítá. “Naše zásada je, že nepůjdeme do ničeho, co by zvýšilo náklady nebo nějak ohrozilo kvalitu signálu,” sdělil mluvčí televize Martin Švehla.
Přibývající komplikace mezi televizí a Sazkou jsou jen pokračováním dřívějších neshod.
Vše začalo v roce 1999, kdy televize začala vyjednávat o vysílání Eurolotta, konkurenční loterie Sazky. Ta obratem pohrozila, že vypoví smlouvu o reklamě. O rok později připravila televize kritickou reportáž o hospodaření Sazky a přišla druhá hrozba. Televizní ředitel Dušan Chmelíček raději stáhl reportáž z vysílání, ale pod tlakem veřejného mínění ji do programu o týden později zase zařadil. Jako odvetu zahájila Sazka letos postupný přesun svých pořadů na Novu a Primu, kde na rozdíl od veřejnoprávní televize nemusí za vysílání losování platit.
Když štáb České televize chtěl poté navštívit tiskovou konferenci Sazky, ochranka ho na ni nepustila. “ČT je pro nás nedůvěryhodné médium, proto s ní nebudeme komunikovat,” prohlásila mluvčí Sazky Stanislava Doubravová.

Zdroj: Hospodářské noviny 9.12.2003, David Macháček

×

MF dál jedná s EMV o hrozbě arbitráže

Starší článek

Time Warner Cable chce zavést telefonování po internetu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více