V tendru ČTe jsou agentury se střetem zájmů
TITULEK: V tendru ČTe jsou agentury se střetem zájmů
Do druhého kola výběrového řízení na reklamní agenturu Českého Telecomu postoupilo deset účastníků tendru. V oblasti nadlinkové (ATL) komunikace jsou to Cayenne Ledoborec, Grey Worldwide, Mark/BBDO, Ogilvy & Mather, Young & Rubicam Praha a u podlinkových aktivit (BTL) OgilvyOne, Dimar, Wunderman a Proximity Prague. Agentura Euro RSCG se bude v dalším kole ucházet o zajišťování obou oblastí komunikace. Právě Euro RSCG a OgilvyOne hrozí střet zájmů. Euro RSCG New Europe pracuje pro přímé konkurenty T-Mobile a Nextru. “Klienta T-Mobile jsme o naší účasti v tendru informovali. Věříme, že v případě úspěchu v tendru bychom vyřešili vše k dlouhodobé spolupráci založené na důvěře s oběma klienty,” říká Gilles Berouard, chairman Euro RSCG New Europe. Jeho slova potvrdil i Martin Horák, ředitel pro marketingovou komunikaci T-Mobile. Nextra má s Euro RSCG uzavřenou smlouvu, která střet zájmů ošetřuje. Agentura by neměla pracovat pro přímou konkurenci. “Český Telecom je pro nás jedním z hlavních konkurentů, proto v případě vítězství Euro RSCG by se tato situace musela řešit zabezpečením úniku informací, oddělenými týmy, ale s největší pravděpodobností ukončením spolupráce,” říká Petra Zdeňková, která má na starosti externí komunikaci Nextry. OgilvyOne zase pracuje pro Eurotel. “S Eurotelem to agentura OgilvyOne probrala. Není zde problém, zvláště když obě společnosti fúzují,” vysvětluje Pavel Maurer, new business director Ogilvy & Mather. V prvním kole kandidáti předložili reference, ve druhém kole pak vybrané agentury zpracují konkrétní zadání. “Rozhodující však budou následující prezentace a kreativita při zpracování zadání,” říká David Duroň, chief marketing officer Českého Telecomu.