V ČR nemá přístup k internetu přes 40 procent malých firem

9. 12. 2003 17:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

V České republice nemá stále přes 40 procent malých firem přístup na internet. Uvedla to společnost Contactel s tím, že důvodem je neexistující model výhodného telefonického přístupu.
Využití tzv. vytáčeného přístupu na internet v domácnostech v České republice překročilo 17 procent. To je méně než polovina rozšíření přístupu na počítačovou síť v zemích EU, kde dosahuje v průměru 45 procent. Podíl připojení na sto domácností se v západoevropských zemích pohybuje mezi 30 a 65 procenty.
Podle ředitele pro regulaci Contactelu Miroslava Řezníčka v tuzemsku stále existuje výrazný rozdíl mezi cenou stanovenou Českým Telecomem za připojení ve špičce a mimo špičku, kdy jsou koncoví uživatelé nuceni připojovat se právě v době slabého provozu. Dalším omezením je různá cena pro prvních deset minut připojení a delší dobu a neexistence připojení za paušál.
Nové modely zpoplatnění vytáčeného přístupu k internetu by podle Řezníčka mohly být zavedeny do dubna příštího roku.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení