V České republice nemá stále přes 40 procent malých firem přístup na internet. Uvedla to společnost Contactel s tím, že důvodem je neexistující model výhodného telefonického přístupu.
Využití tzv. vytáčeného přístupu na internet v domácnostech v České republice překročilo 17 procent. To je méně než polovina rozšíření přístupu na počítačovou síť v zemích EU, kde dosahuje v průměru 45 procent. Podíl připojení na sto domácností se v západoevropských zemích pohybuje mezi 30 a 65 procenty.
Podle ředitele pro regulaci Contactelu Miroslava Řezníčka v tuzemsku stále existuje výrazný rozdíl mezi cenou stanovenou Českým Telecomem za připojení ve špičce a mimo špičku, kdy jsou koncoví uživatelé nuceni připojovat se právě v době slabého provozu. Dalším omezením je různá cena pro prvních deset minut připojení a delší dobu a neexistence připojení za paušál.
Nové modely zpoplatnění vytáčeného přístupu k internetu by podle Řezníčka mohly být zavedeny do dubna příštího roku.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?