Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V Česku je k sehnání 1250 cizojazyčných titulů

Redakce MAM16. 12. 2003

Začalo to dovozem sběru; sametová revoluce otevřela hranice a Češi byli dychtiví po jakýchkoli zahraničních časopisech. Z totality zvyklí vážit si třeba i dva roky starých výtisků časopisu Bravo, rádi těsně po jejím pádu zaplatili za dva týdny starý výtisk. Nevadilo, že dodavatel staré časopisy koupil v Německu jako sběr, vzpomíná na začátky svého podnikání Ivan Kaufmann, dnes spolumajitel tuzemského distributora a jednoho z dovozců tisku, firmy Mediaprint.
Jenže běh doby přinesl nové požadavky. Mnohé ze zahraničních titulů našly místo na trhu i v české podobě. Přesto je dnes v tuzemsku možné koupit přes 1200 cizojazyčných novin a časopisů. Včetně čerstvých výtisků deníků v tak vzdálených jazycích, jako je arabština či japonština.
“Díky satelitnímu přenosu tiskových stran a následnému tisku v evropských tiskárnách je můžeme do ČR dopravit tak, že jsou k dostání v den vydání ráno,” popisuje import novin ze vzdálených zemí Petr Cuce, ředitel firmy CZ Press, jež je hlavním tuzemským dovozcem cizojazyčných novin a časopisů. Ročně dodá asi 850 titulů, což představuje přes pět a půl milionu výtisků.
Dovoz CZ Pressu do tuzemska odpovídá jednak jazykovým znalostem českých čtenářů, jednak složení zahraničních návštěvníků Česka. Nejvýznamnější jazykové skupiny jsou německá a anglická.
Na import časopisů má vliv i chystaný vstup ČR do Evropské unie. “Vstup do EU určitě zvýšil poptávku po časopisech typu týdeníku Economist, tedy po titulech, které pravidelně informují o dění v evropské politice a o hospodářském vývoji,” uvedl Cuce. Evropské deníky ale větší nárůst nezaznamenaly. Zřejmě v tom hraje roli jejich vysoká cena, míní šéf CZ Pressu.
Ale nejen evropská témata lákají v poslední době české čtenáře. Pro Čechy jsou nyní nově přitažlivé také časopisy o bydlení a životním stylu, říká Cuce.
Druhý tuzemský dovozce, Mediaprint, se zaměřuje spíše na nevyplněné mezery českého trhu s tiskem a turistickou sezonu. Ročně importuje asi 400 titulů, což je zhruba 400.000 výtisků.
Chybějí například v češtině psané tituly, jež se specializují na ruční práce, tvrdí Kaufmann. Mediaprint je v desetitisícových nákladech dováží z Německa. Do výtisků se pak vkládá čtyřstránka překladu. Uplatnění na českém trhu také nacházejí italské časopisy zaměřené na design. V turistické sezoně pak vyhrávají zejména v jiho- a západočeských stanových oblastech německé a holandské tituly.
Nabídka cizojazyčných časopisů se v tuzemsku průběžně mění. I čtrnáct let po pádu totality cizojazyčné tituly stále přibývají a jejich nabídka není ustálená. Ročně se asi 70 titulů přestane dovážet. Ovšem 120 naopak přibude.

×

Italský prezident žádá, aby se znovu přezkoumal mediální zákon

Starší článek

Počet uživatelů kabelové televize letos začal opět růst

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Creative Commons (CO)

Přímý přenos pohřbu prince Philipa se bude vysílat na TV Nova

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více