Největší tuzemská kabelová firma UPC letos čeká zvýšení celkových tržeb o 17 procent na dvě miliardy korun. Provozní hospodářský výsledek vzroste o 66 procent, uvedl bez dalších podrobností generální ředitel Václav Bartoň.
Kabelová televize by se měla na celkových tržbách podílet zhruba 55 procenty, což je o sedm procentních bodů méně než loni. Naopak podíl datových služeb, tedy zejména internetu, vzroste z devíti na 15 procent. Satelitní vysílání si udržuje stabilní poměr na celkovém obratu kolem 30 procent. Počet zákazníků by měl vzrůst o devět procent na 400.000 domácností a firem.
Konkurenční společnosti TES Media a Intercable, které od podzimu vystupují pod společnou značkou Karneval, nyní mají kolem 270.000 klientů. Očekávané výsledky hospodaření zatím neoznámily.
UPC chystá od ledna příštího roku zvýšení cen kabelové televize přibližně o pět procent. Připojení k internetu, které využívá kolem 30.000 klientů, firma zdraží pouze o nárůst DPH z pěti na 22 procent. Kabelové televize se zvýšení daně nedotkne.
Kabelovou televizi využívá v tuzemsku asi 900 tisíc domácností, kterým nabízí služby 90 firem.
HN, čtk, 18.12. 2003