Unie se blíží, firmy utrácejí víc za marketink
O miliardu korun víc letos, o čtyři miliardy příští rok. Tolik utratí podle odborníků tuzemské firmy za marketink ve srovnání s loňskem. Tehdy vydaly 47 miliard, tedy asi dvě procenta hrubého domácího produktu.
Firmy si uvědomují, že s blížícím se vstupem do Evropské unie budou muset vynaložit daleko větší úsilí, aby obstály.
“Nastane řada změn. Výrobci se budou muset více zviditelňovat, budou potřebovat lepší obaly zboží, v marketinku porostou výdaje i počet lidí,” říká šéf Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš.
To může přinést problémy menším firmám, které tolik nevydělávají. “Nelze očekávat, že by malé a střední podniky nějak dramaticky změnily tempo utrácení za marketink,” soudí Jan Herzmann z agentury Taylor Nelson Sofres.
Domnívá se, že se změní struktura marketinkových výdajů. Mnohem rychleji než reklama, která tvoří třetinu všech marketinkových nákladů, poroste sponzoring, přímý prodej a netradiční formy propagace včetně internetu. Ty totiž umožňují oslovit konkrétní cílovou skupinu zákazníků levněji než mediální reklama.
Hospodářské noviny, 17.12.2003, autor: (ab)
Podobné zprávy

Konference Digimedia se přesouvá na září

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem
