Textové zprávy z internetu již tolik netáhnou

8. 12. 2003 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mobilní operátoři, kteří začátkem roku zavedli restrikce pro zasílání textových zpráv z jejich webových stránek, mohou být spokojeni. Zájem klientů o tuto službu klesl, a to zejména u T-Mobilu. Ten se vydal cestou zpoplatnění služby, zatímco Eurotel vsadil na její omezení a reklamu. Firmy přistoupily k omezení kvůli vysokým nákladům na provoz bran.
„Oproti loňskému roku provoz poklesl na jednu třetinu. Je to způsobeno hlavně tím, že většinu původních uživatelů tvořili zákazníci jiných operátorů. Teď mohou bránu využívat pouze naši klienti,“ uvedla Martina Kemrová z tiskového odboru T-Mobilu.
Provoz webové brány u Eurotelu se po počátečním propadu brány vrátil téměř do starých kolejí. „Zavedení sponzorované SMS brány nijak výrazně neovlivnilo počet odesílaných zpráv z našeho webu,“ podotkla mluvčí Eurotelu Diana Dobálová. Podle ní je v současné době poměr odeslaných textovek z webu k SMS zprávám zaslaných z mobilu jedna ku třinácti. Za prvních devět měsíců klienti Eurotelu zaslali přes 1,6 miliardy zpráv, což v průměru na měsíc vychází na více než 182 miliónů.
Webová brána u T-Mobilu je určena výhradně pro jeho klienty. Ti mohou měsíčně zaslat dvacet textovek zdarma, pokud limit překročí platí podle sazby u svého tarifu. Zákazníci, kteří si za 95 korun měsíčně pořídí službu MobileBox, pak mají sto SMS zpráv bez poplatku.
„Z volného limitu dvaceti textovek měsíčně zdarma využijí uživatelé průměrně šestnáct zpráv. Téměř devadesát procent uživatelů odešle méně než deset zpoplatněných zpráv nad limit,“ uvedla Kemrová. To podle ní dokazuje, že nastavené limity zákazníky neomezují a odpovídají jejich potřebám.
Kemrová tvrdí, že na zpoplatnění webové brány nechce operátor vydělávat, i když si před restrikcí stěžoval na vysoké náklady spojené s jejím provozem. „Chtěli jsme tím omezit její zneužívání. Zákazníci jsou nyní také chráněni proti SMS spamu,“ podotkla.
Eurotel na rozdíl od T-Mobilu dosud umožňuje zasílání textovek zdarma. Počet znaků, které je možné napsat, se však snížil z více než sedmi set na šedesát. Za text je pak umístěna reklama. Jak se reklama osvědčila, však operátor prozradit nehodlá. „Informaci o příjmech z této služby považujeme za důvěrnou,“ uvedla Dobálová. Pokud však Eurotel nesežene firmy, které chtějí umístit svoji reklamu za textovku z webu, zařadí tam upozornění na své služby.
Žádnou restrikci svým klientům zatím nepřipravil Český Mobil a ani to v dohledné době udělat nehodlá. „Úpravy plánujeme, ale budou se týkat zejména vylepšení stávajících služeb,“ uvedl Roman Frkous z tiskového odboru společnosti. Český Mobil u této služby těží z omezení, které zavedli jeho konkurenti. Počet zpráv zaslaných z webu podle Frkouse v letošním roce vzrostl.
Omezení textových zpráv z webu je v Evropě běžné. Například v Německu a Belgii žádný operátor zasílání textovek z internetu nenabízí, různé restrikce platí také v Polsku, Španělsku, Švýcarsku a na Slovensku.

Hospodářské noviny, 8.12.2003, autor: Tomáš Mrázek

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.