Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Textové zprávy z internetu již tolik netáhnou

Redakce MAM8. 12. 2003

Mobilní operátoři, kteří začátkem roku zavedli restrikce pro zasílání textových zpráv z jejich webových stránek, mohou být spokojeni. Zájem klientů o tuto službu klesl, a to zejména u T-Mobilu. Ten se vydal cestou zpoplatnění služby, zatímco Eurotel vsadil na její omezení a reklamu. Firmy přistoupily k omezení kvůli vysokým nákladům na provoz bran.
“Oproti loňskému roku provoz poklesl na jednu třetinu. Je to způsobeno hlavně tím, že většinu původních uživatelů tvořili zákazníci jiných operátorů. Teď mohou bránu využívat pouze naši klienti,” uvedla Martina Kemrová z tiskového odboru T-Mobilu.
Provoz webové brány u Eurotelu se po počátečním propadu brány vrátil téměř do starých kolejí. “Zavedení sponzorované SMS brány nijak výrazně neovlivnilo počet odesílaných zpráv z našeho webu,” podotkla mluvčí Eurotelu Diana Dobálová. Podle ní je v současné době poměr odeslaných textovek z webu k SMS zprávám zaslaných z mobilu jedna ku třinácti. Za prvních devět měsíců klienti Eurotelu zaslali přes 1,6 miliardy zpráv, což v průměru na měsíc vychází na více než 182 miliónů.
Webová brána u T-Mobilu je určena výhradně pro jeho klienty. Ti mohou měsíčně zaslat dvacet textovek zdarma, pokud limit překročí platí podle sazby u svého tarifu. Zákazníci, kteří si za 95 korun měsíčně pořídí službu MobileBox, pak mají sto SMS zpráv bez poplatku.
“Z volného limitu dvaceti textovek měsíčně zdarma využijí uživatelé průměrně šestnáct zpráv. Téměř devadesát procent uživatelů odešle méně než deset zpoplatněných zpráv nad limit,” uvedla Kemrová. To podle ní dokazuje, že nastavené limity zákazníky neomezují a odpovídají jejich potřebám.
Kemrová tvrdí, že na zpoplatnění webové brány nechce operátor vydělávat, i když si před restrikcí stěžoval na vysoké náklady spojené s jejím provozem. “Chtěli jsme tím omezit její zneužívání. Zákazníci jsou nyní také chráněni proti SMS spamu,” podotkla.
Eurotel na rozdíl od T-Mobilu dosud umožňuje zasílání textovek zdarma. Počet znaků, které je možné napsat, se však snížil z více než sedmi set na šedesát. Za text je pak umístěna reklama. Jak se reklama osvědčila, však operátor prozradit nehodlá. “Informaci o příjmech z této služby považujeme za důvěrnou,” uvedla Dobálová. Pokud však Eurotel nesežene firmy, které chtějí umístit svoji reklamu za textovku z webu, zařadí tam upozornění na své služby.
Žádnou restrikci svým klientům zatím nepřipravil Český Mobil a ani to v dohledné době udělat nehodlá. “Úpravy plánujeme, ale budou se týkat zejména vylepšení stávajících služeb,” uvedl Roman Frkous z tiskového odboru společnosti. Český Mobil u této služby těží z omezení, které zavedli jeho konkurenti. Počet zpráv zaslaných z webu podle Frkouse v letošním roce vzrostl.
Omezení textových zpráv z webu je v Evropě běžné. Například v Německu a Belgii žádný operátor zasílání textovek z internetu nenabízí, různé restrikce platí také v Polsku, Španělsku, Švýcarsku a na Slovensku.

Hospodářské noviny, 8.12.2003, autor: Tomáš Mrázek

×

Walt Disney kupuje další příběhy večerníčku “A je to!”

Starší článek

Seat mění agenturu

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více