Sportovní reklamní žně v roce 2004

15. 12. 2003 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

TITULEK30: Sportovní reklamní žně v roce 2004
Reklamní průmysl si od příštího roku slibuje vylepšení letošního skóre ve výdajích na reklamu. Důvodem mají být olympijské hry a mistrovství světa ve fotbale v roce 2004. Ty by měly jen televizím přinést 870 milionů liber za reklamu.

MEZITITULEK: USA tahounem reklamního růstu
Podle předpovědi mediální skupiny Zenith Optimedia by obě sportovní události spolu s prezidentskými volbami v Americe měly globální reklamní odvětví vyvést z jednoho z nejhorších propadů v historii. Konkrétně výdaje na reklamu porostou o 5 %, přitom tahounem růstu bude vývoj na americkém trhu, Evropa bude stále zaostávat. Pětiprocentní růst ve výdajích se odhaduje pro USA a Asii, Evropa se musí spokojit s navýšením jen o 3,7 %. V roce 2004 si americké reklamní agentury rozdělí 156 miliard dolarů, tj. o 5,1 % více než v roce 2003. Celkové mezinárodní reklamní výdaje si polepší o 4,7 % na úroveň 343 miliard dolarů.

MEZITITULEK: Shoda na mediálním trhu
Podobně vyšel i výzkum agentury Universal McCann, která patří do skupiny Interpublic. Universal McCann americkému trhu přeje ještě větší reklamní žně – o 6,9 % více oproti roku 2003 (celkem 266 miliard dolarů). Světové investice do reklamy se pak podle předpovědí agentury zvýší o 5,8 % na 498 miliard dolarů. Pro tento rok předpovídá, že americký reklamní trh dosáhne částky 250 miliard dolarů a světový 471 miliard dolarů, tj. v porovnání s rokem 2002 růst 5,2 % a 4,6 %. Studie uvažuje všechna média včetně zlatých stránek a direct mailu.

MEZITITULEK: Černý Petr pro Evropu
Studie Zenith Optimedia rovněž uvádí, že Evropa se na mezinárodních reklamních výdajích podílí už jenom 24 % (v minulosti to nejvíce bylo 52 %), zatímco USA se pohybuje mezi 45 až 46 %.
Obnova britského trhu po propadu v reklamních výdajích v uplynulých letech bude pozvolnější, s růstem jen 3,2 % v roce 2004 a 2,9 % v roce 2005. Britský tisk se dočká jen zanedbatelného růstu reklamních výdajů. Za předcházející tři měsíce včetně září byly reklamní výdaje v národním tisku podstatně nižší. Jak uvedla Reklamní asociace, inzerenti zde ve třetí třetině roku utratili po očištění od inflace o 2,6 % méně oproti roku 2003. Už teď je tedy zřejmé, že letošní rok zase znamená pokles.
Britské deníky si připsaly největší propad v příjmech o 3,8 %, v reálných cenách dokonce snížení o 6,5 %. Lépe z toho nevyšla ani televize s poklesem 1,3 % ve třetí třetině roku. I když na výsledku se v pozitivním slova smyslu projeví mistrovství světa v rugby na ITV. Naopak rozhlas a outdoor ve stejném období zaznamenal nárůst téměř 9 % oproti loňskému roku. Reklamní výdaje do samotné venkovní reklamy se zvýšily o 6,6 %.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.